سیستان و بلوچستان

مشکلی در تامین وتوزیع کالاهای اساسی و پر مصرف وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، محمدعلی نیکبخت ظهر امروز در نشست خبری  با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه ها در تنویر افکار عمومی و ایجاد آرامش و امنیت روانی در جامعه در این شرایط بحرانی و تحریم های ظالمانه گفت : دولت تولید،  تأمین،  توزیع و نظارت بر بازار ٢۵ کالای اساسی را بر عهده وزارت جهادکشاورزی در کشور ودر استان‌ها بر عهده سازمان جهاد کشاورزی گذاشته است.

وی افزود: تأمین کالاهای اساسی و پر مصرف شامل گندم،  برنج،  شکر و روغن در اولویت کار ماست و با ذخیره سازی مناسب که انجام شده خوشبختانه هیچ مشکلی در استان حداقل برای یکسال آینده وجود نداردو این امر در این شرایط تحریم های سنگین بسیار امیدوار کننده است.

وی خشکسالی ها و کم بارشی فصل پاییز را عمده عامل کاهش علوفه مرتعی برشمرد وافزود: برای جلوگیری از تنش تامین خوراک دام،  با هماهنگی های انجام شده و فعال سازی کارخانجات تولید خوراک دام در استان، بجای نهاده خام دامی،  کنسانتره یا همان خوراک آماده و غنی شده در استان تولید و از طریق توسط تعاون روستایی و عشایری تحویل دامداران سطح استان مینماییم.

نیکبخت با اشاره به خرید دام سبک وسنگین مازاد دامداران اشاره کرد وگفت: شرکت پشتیبانی امور دام استان آمادگی دارد تا دام مازاد دامداران سطح استان را براساس ضوابط ابلاغی خرید نماید.

وی تصریح کرد: در تأمین نهاده منطقه سیستان بدلیل شرایط خشکسالی مفرط و کمبود آب و عدم وجود مراتع در اولویت کار سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان فرصت مرز را غنیمت شمرد و تاکید کرد: با توجه به زیر ساخت های ایجاد شده در تولید گوشت قرمز، سیستان وبلوچستان می‌تواند بخش عمده ذخایر استراتژیک گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تولید و تأمین نماید.

نیکبخت اظهار داشت: در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ عقب ماندگی تاریخی داریم حدود یکسال است که ممنوعیت سرمایه‌گذاری و توسعه واحدهای مرغداری را برداشته ایم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ٣٠ درصد گوشت مرغ مورد نیاز استان راتولید میکنیم و٧٠ درصد خارج از استان وارد می‌شود و برای رسیدن به مرز خودکفایی نیاز به ایجاد ۴٣٠ واحد جدید صنعتی پرورش مرغ گوشتی ٢٠ هزار قطعه ای داریم که هم‌اکنون نهضت‌ بزرگی در راه اندازی واحدهای جدید مرغداری در استان برپا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد: تا دوسال آینده با راه اندازی واحدهای جدید بخش اعظم گوشت مرغ مورد نیاز استان را تولید خواهیم کرد.

نیکبخت گفت: ۵ زنجیره کامل تولید گوشت مرغ برای سرمایه‌گذاری کلان در شهرستان های زاهدان،  راسک،  خاش و سیستان طراحی کرده‌ایم تا در اسرع وقت با جذب سرمایه‌گذار بتوانیم استان را بیش از پیش در مسیر توسعه واحدهای مرغداری قرار دهیم.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا