Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
مصرف ویتامین D از ابتلا به این بیماری پیشگیری می‌کند - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

مصرف ویتامین D از ابتلا به این بیماری پیشگیری می‌کند

مصرف ویتامین D از ابتلا به این بیماری پیشگیری می‌کند

در پایان، تیم تحقیق دریافت افرادی که در این مدت مکمل‌های ویتامین D مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که هرگز مکمل‌ها را مصرف نکرده بودند، ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر زوال عقل بودند.

به نقل از مدیسن نت،با این حال، «کلر سکستون»، مدیر ارشد برنامه‌های علمی و اطلاع رسانی در انجمن آلزایمر، هشدار داد که تحقیقات بیشتری برای درک بهتر ارتباط احتمالی بین ویتامین D و خطر زوال عقل مورد نیاز است.

دکتر «زهی‌نور اسماعیل»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه کلگری کانادا، گفت: «شواهد تازه قدرت ویتامین D در برابر زوال عقل را نشان می‌دهد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «تحقیقات قبلی نشان می‌دهد افرادی که دارای جهش‌های ژنتیکی هستند که باعث کاهش ویتامین D در آنها می‌شود، نسبت به افرادی که این بیماری را ندارند، بیشتر مبتلا به آلزایمر می شوند».

وی می‌گوید: «ویتامین D همچنین ضدالتهابی و راهی برای جلوگیری از انباشته شدن پروتئین غیرطبیعی و پلاک بتا آمیلوئید در مغز است. هر دو اینها نشانه آلزایمر هستند، که اغلب به عنوان یکی از علل اصلی احتمالی ذکر می‌شود.»

تیم مطالعه خاطرنشان کرد که حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان اکنون با درجاتی از زوال عقل زندگی می‌کنند. پیش بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۵۰ سه برابر شود.

در عین حال، تصور می‌شود که کمبود ویتامین D در بین حدود ۱ میلیارد نفر نگران کننده باشد.

مصرف ویتامین D از ابتلا به این بیماری پیشگیری می‌کند

تیم تحقیق در این مطالعه دریافت مصرف مکمل ویتامین D با ۴۰ درصد کاهش خطر زوال عقل مرتبط است.

محققان دریافتند مصرف ویتامین D همچنین با نرخ بقای بهتر هم مرتبط است.

به عنوان مثال، حدود ۸۴ درصد از کسانی که مکمل‌های ویتامین D مصرف کرده بودند، پنج سال بعد از شروع مطالعه هنوز زنده بودند. این رقم در میان افرادی که هرگز ویتامین D مصرف نکرده بودند به بیش از ۶۸ درصد کاهش یافت.

اسماعیل می‌گوید: «یکی از مهمترین و شگفت‌انگیزترین یافته‌ها شکاف جنسیتی قابل توجه در تأثیر ویتامین D بر خطر زوال عقل است. در حالی که مصرف مکمل ویتامین D با ۵۰ درصد کاهش خطر زوال عقل در میان زنان مرتبط بود، این رقم در مردان به ۲۵ درصد کاهش یافت.»

اسماعیل توضیح می‌دهد: «دلیل آن می‌تواند با کاهش شدید سطح استروژن در دوران پیش از یائسگی و یائسگی مرتبط باشد، زیرا استروژن به فعال شدن ویتامین D کمک می‌کند. بنابراین، ممکن است زنان نسبت به مردان کمبود ویتامین D نسبتاً بیشتری داشته باشند، بنابراین مکمل‌ها تأثیر بیشتری دارند.»

با این حال محققان افراد را از مصرف خودسرانه این مکمل منع می‌کنند. برای مصرف مکمل ویتامین D حتماً با پزشک مشورت شود.

بیشتر بخوانید:

اما و اگرهای خرید «ماهی قرمز»/ تماس حفاظت نشده با وسایل نگهداری ماهی قرمز ممنوع!

با این گیاه از «سرماخوردگی» پیشگیری کنید

۳۵۲۳۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا