کردستان

مصرف گاز طبیعی در کردستان به ۲.۳ میلیارد مترمکعب رسید

احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج اظهار داشت: اولویت اصلی شرکت گاز استان کردستان در فصل سرد سال تامین گاز برای مصرف منازل مسکونی است و در صورت لزوم مصرف گاز طبیعی صنایع و نیروگاه‌های تولید برق محدود می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: امسال تا پایان آذرماه، ۲ میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۳۱۴ هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد بیشتر است.

فعله‌گری اضافه کرد: در آذرماه امسال ۳۷۷ میلیون و سه هزار و ۹۰۶ مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شد و این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۴۵ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۸۶۱ مترمکعب بوده است که ۹ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای رفاه (۱۸تا ۲۱درجه) و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم در آنها را به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز توصیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان دو جداره و عایق کردن در و پنجره، عایق کاری سیستم حرارت مرکزی، اصلاح موتورخانه، بستن درب اتاق‌هایی که از آن استفاده نمی‌شود و خاموش کردن بخاری یا بستن شیر رادیات را از راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف گاز ذکر کرد.

فعله‌گری گفت: بهتر است صرفه‌جویی را از ساده‌ترین راه‌ها شروع کنید که با کم کردن دمای خانه و پوشیدن لباس گرم می‌توانید در مصرف گاز صرفه‌جویی قابل‌توجهی کنید؛ یعنی با کم کردن فقط یک درجه از دمای خانه می‌توان هزینه‌هایی را که صرف گرمایش منزل می‌شود تا پنج درصد کاهش داد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا