زنجان

مطالبات باید از راه درست اعلام شد/بدهکاری ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی بنیاد شهید

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی پنجشنبه شب در دیدار با ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه بنیاد شهید نهادی انقلابی با هدف توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم جامعه ایثارگری کشور تشکیل شده است، اظهار کرد: برخی درخواست‌هایی که ارائه شده در حیطه وظایف قانونی بنیاد شهید و امور ایثارگران و برخی دیگر نیز خارج از حیطه وظایف این دستگاه است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با اجرا نشدن برخی قوانین مصوب برای ایثارگران گفت: قوانین متعدد و دیده نشدن بار مالی و ضوابط اجرایی برای قوانین تصویب شده در مطالبه‌گری ایثار و شهادت درباره اشتغال، معیشت است که به همین خاطر بنیاد شهید وظایف فرهنگی خود را تعطیل کرده و گام به گام از این عرصه دور شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که ۱۰۰ میلیارد تومان آن بودجه فرهنگی بود که تقریبا هیچ است، گفت: علاوه بر این بنیاد شهید  بدهکاری ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی دارد که بخشی از این بدهی‌ها، شهریه دانشجویان است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه در نهایت ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز بنیاد شهید، احصا شده است، اضافه کرد: دولت می‌داند بار مالی بر روی این نهاد چقدر است و بیشترین رشد بودجه در بین دستگاه‌ها با ۵۵ درصد رشد، مربوط به این نهاد است که دولت توان تامین این بار مالی را ندارد، مگر پول جدید چاپ کند که تورم‌های بالایی در جامعه ایجاد می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تلاش صورت گرفته در راستای برنامه‌های تحولی بنیاد شهید گفت: بر اساس این وظایف، نرخ‌های امسال به‌روزرسانی شد و به ۱۲۶ هزار میلیارد تومان رسیدیم که اگر همه مشمولان از همه بخش‌های قانون بهره‌مند شوند، این میزان بودجه نیاز است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: در خصوص این رابطه نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشته شد و در نهایت تیمی از سازمان برنامه و بودجه مامور بر این امر شد که در این راستا مجموعه اعتبارات عمرانی حذف و در نهایت ۱۰ هزار میلیارد تومان آن پذیرفته شد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به برخی از مطالبات ایثارگران در ارتباط با بحث معیشتی بیان کرد: اوضاع اشتغال و معیشت اقشار مختلف ایثارگر همانند کل مردم در کشور است، البته نیازمند این هستیم که بخشی از این مطالبات تبدیل به قانون شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبه درست خواسته‌ها تاکید کرد و گفت: باب گفتمان بسته نیست اما این دروغ در حال تکرار است، از همین رو با هماهنگی قبلی با هر درخواست‌کننده‌ای ملاقات می‌کنیم، علاوه بر این با تجمع هم مخالف هستیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: محل گفت‌وگو با ایثارگران کف خیابان نیست و اعتراض‌های این چنینی نیز غلط است، چرا که موجب سوء استفاده دشمنان می‌شود.

وی ضمن تأکید بر ارج نهادن به جایگاه اجتماعی ایثارگران و خانواده شهدا بیان کرد: دولت در قبال مسکن و اشتغال ایثارگران مسولیت دارد و در همین راستا بحث توسعه آسایشگاه‍‌ها نیز پیگیری می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در ارتباط با بحث استفاده از ظرفیت ایثارگران در بحث پست‌های مدیریتی هم گفت: سامانه «شمسا» سامانه استعدادیابی مدیران است و به همین منظور در این سامانه پس از ثبت‌نام افراد، کسانی که شرایط احراز داشته باشند، در بانک اطلاعات مدیران بنیاد جمع‌بندی و مورد سنجش قرار می‌گیرند و برای جایگاه مورد نظر انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ع


 2021-12-24 10:03:02

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا