فارس

معرفی برگزیدگان نمایشگاه عکس در جشنواره بین‌المللی خرما

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه این جشنواره، نمایشگاه که در شرکت بین المللی نمایشگاه‌های استان فارس برگزار شد، گفت: خرما یکی از محصولات مهم کشور ما است و نقش مهمی هم در زندگی مردم دارد؛ همچنین بسیاری از امور اقتصادی، درامد و اشتغال و حتی فزهنگ، سنت و آداب در استان های جنوبی ما وابسته به کاشت، داشت و برداشت خرما است.

جعفر قادری ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره های می تواند در جهت انتقال دانش فردی، موضوعات فرهنگی و حتی تجارت و اشتغال بیشتر تاثیرگذار باشد و امیدواریم شاهد رویدادهای متنوع و گسترده تر در این عرصه به ویژه تکرار این جشنواره و مشارکت بیشتر هنرمندان باشیم.

در این آیین که مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس و جمعی از مسئولین و هنرمندان نیز حضور داشتند، بیانیه هیئت داوران قرائت شد و آثار طاهره رخ بخش زمین از شیراز به عنوان اثر حائز مقام اول، شهریار دبیری از مشهد مقدس حائز مقام دوم و اثر مریم آل مومن دهکردی از شهرکرد حائز مقام سوم شدند.

همچنین ۵ اثر از محمد آهنگر، اصغر بشارتی، عبدا… مرادی بلشتی، محمدرضا معصومی و احسان نیک فرجام شایته تقدیر معرفی گردیدند.

گفتنی است در نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی عکس خرما که به میزبانی استان فارس برگزار شد، از هزار و ۱۲۰ اثر از ۱۵۱ عکاس رسیده به دبیرخانه  ۵۰ اثر برتر از ۳۶ عکاس به نمایش گذاشته شد.

مسعود زنده روح کرمانی، حسین کریم‌زاده، سعید عرب‌زاده از ایران و مهگان فرهنگ و پدرو سانتوز از اسپانیا داوری آثار ارسالی این جشنواره بین المللی را برعهده داشتند.

ارتباط هنر با بازرگانی می تواند بر درآمدزایی تاثیرگذار باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس طی بازدید از نمایشگاه خرما و قهوه همچنین نمایشگاه آثار منتخب جشنواره، نمایشگاه بین المللی عکس خرما، گفت: ارتباط عرصه هنر با کار تولید و بازرگانی می تواند در آینده  بر درآمدها تاثیرگذار باشد.

آیت الله لطف الله دژکام  افزود: این نمایشگاه به صورت تفننی در اینجا برپا شده است اما جاذبه ای که هنر می تواند برای مصرف یک کالا ایجاد کند به مرور در ضمن همین کارهای هنری از جمله عکاسی ایجاد می شود.

وی بیان کرد: اگر هنر در کار تولید و توزیع مشارکت نکند، یک هنر تفننی و هنر برای هنر است، در حالی که هنر باید برای زندگی بهتر به کار گرفته شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به آثار ارائه شده در این نمایشگاه گفت: عکسهای زیبایی در این نمایشگاه به نمایش در آمده است که از دیدن آنها لذت بردم و انتظار این است که این گونه نمایشگاه‌ها، ارتباط بین حوزه های مختلف را ایجاد کند.

آیت‌الله دژکام افزود: کالا در کشورهای جهان اول از بسته بندی تا نشان، به شکلی زیبایی طراحی شده و جاذبه ایجاد می کند که این کار هنرمندان و عکاسانی است که در این عرصه، میدان‌داری می کنند.

وی اظهار کرد: ما باید در عکاسی گرافیک و غیره فضا را باز کنیم که هنر به کمک تولید و توزیع بیاید و بخش تولید و توزیع هم به کمک هنر بیاید تا هنرمندان هم بتوانند به کار هنری خود بپردازند.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: رسانه ها می توانند در جهت تبلیغ این موضوع رابط خوبی باشند.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا