کردستان

معرفی زوایای زندگی و خدمات شهید سلیمانی ضروری است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، علی احمدی عصر امروز در آیین اختتامیه دوره آموزشی شمس( شاگردان مکتب شهید سلیمانی)  تشریح سیره نظامی و تبیین شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی را از اهداف این دوره آموزشی بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد شهادت شهید سلیمانی قرار داریم تصریح کرد: معرفی زوایای زندگی و خدمات این سردار دلیر به جامعه ضروری است.

وی افزود: توجه به مسایل کلان و جزییات زندگی شهید سلیمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تصریح کرد: آن شهید والامقام در عرصه نبرد از مسایل جزیی هم غفلت نکرده است.

احمدی آمریکا را سرشبکه استکبار دانست و افزود: با نقش‌آفرینی شهید سلیمانی در عرصه نبرد عمق راهبردی انقلاب به آمریکای جنایتکار به اثبات رسید.

وی دی ماه را یادآور روزهای تاریخی انقلاب دانست و گفت: ۱۳ دی ماه سالروز شهادت شهید سلیمانی و نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با امام امت از روزهای فاخر و ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی است.

مسوول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان مسیر و راه شهید سلیمانی را بسیار مقدس توصیف کرد و اظهار کرد: جانفشانی سردار سلیمانی و امثال وی در میان قلوب تمام آزادیخواهان جهان نفوذ کرده است.

وی به نهم دی سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: سال ۸۸ کشور با فتنه عظیمی روبرو شد اما به برکت بصیرت ملت انقلابی و همیشه در صحنه کور شد.

احمدی مشارکت ۸۵ درصدی سال ۸۸ انتخابات جمهوری اسلامی را بی سابقه توصیف کرد و گفت: این حماسه از سوی دشمنان نظام به فتنه عظیم علیه انقلاب بدل شد.

 به گفته وی، از آنجا که  در جریان فتنه تشخیص حق از باطل دشوار است چشم فتنه در ۹ دی کور شد، در سایه الطاف الهی و حضور ملت فتنه برنامه ریزی شده از سوی دشمنان در سال ۸۸ خنثی شد.

احمدی حضور عظیم مردم، ایمان دینی و بصیرت سیاسی را از شاخصه‌های حماسه نهم دی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دشمن به خطای راهبردی  گرفتار است و عمق انقلاب را درک نکرده و نمی شناسد، اضافه کرد: در حماسه نهم دی و در گام دوم انقلاب  راهبرد انقلاب نمایان می‌شود.

شهید سلیمانی قهرمان فراملی است

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان هم در این مراسم گفت: شهید سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس قهرمان ملی بود، پس از پیروزی در مقابل فتنه‌های بزرگ به قهرمان فراملی در جهان بدل شد.

روشن خوشنوازی ضمن گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی افزود: آن سردار شهید پهلوان بود و از سجایای اخلاقی ارزشمندی برخوردار بود.

وی پهلوانانی مانند رستم، آرش و آریوبرزن را از اسطوره‌های تاریخ ایران زمین دانست و گفت: بدون شک یادو خاطره شهید سردار سلیمانی و مجاهدت‌های به عنوان اسطوره‌ای در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و متحدانش داعش را ایجاد کردند اظهارکرد: سردار سلیمانی با ایمان به وعده خدا در برابر داعش جنگید و توسط آمریکایی ها ترور شد.

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، در دوره آموزشی شمس که به مدت سه روز در دانشگاه کردستان برگزار شد شاخصه.های مدیریتی و نظامی، عرفانی ، معنوی و مردمی و اجتماعی شهید تبیین شد..

شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۳ دی سال ۹۸ در حمله بالگرد آمریکا به شهادت رسید.

در پایان دوره آموزشی از نفرات برتر تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا