زنجان

معلول زنجانی برگزیده جشنواره موسیقی ملی شد

گل نساء آقا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان با بیان اینکه همه آثار ارسالی از سراسر کشور بالغ بر ۱۲۰ اثر بود، اظهار کرد: بعد از راستی آزمایی ۵۸ اثر توسط هیأت داوران انجمن موسیقی استان البرز برای انتخاب افراد برگزیده  بعد از جلسه ۳ روزه هیأت داوری اثر آقای جمشید مقدم در رشته ی گیتار را به عنوان برگزیده ابن جشنواره‌ها اعلام کرد.

سرپرست معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه امروزه موسیقی درمانی به یک استراتژی اصلی در برنامه‌های پیشگیری، آموزش، پرورش و سلامتی تبدیل شده است، افزود: موسیقی درمانی و فراگرفتن موسیقی یکی از عواملی است که می‌تواند باعث ارتباط بهتر افراد دارای معلولیت و کم‌توانان با محیط پیرامون خود شود.

سرپرست معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه هر نوع معلولیتی مانند نابینا، کم بینا، ذهنی و حرکتی نوع خاص و ساز خاصی را برای آموزش می‌طلبد، اظهار کرد: موسیقی موجب تحریک فرآیند و عملکردهای مغز می‌شود که به طور مستقیم بر توانایی‌های شناختی، عاطفی و فیزیکی افراد تاثیر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: مانند اکثر درمان‌ها، هنر به عنوان درمان و به عنوان روشی برای بهبود وضعیت عاطفی یا بهزیستی ذهنی فرد است و از هنر درمانی می‌توان به عنوان مکمل درمان سنتی سلامت روان استفاده کرد.

آقامحمدی از اجرای هنر درمانی در مراکز بهزیستی خبر داد و گفت: سال گذشته در ۲۲ مرکز زیرپوشش بهزیستی دوره آموزشی توجیهی و کاربردی نمایش عروسکی و کارکرد آن در توانبخشی افراد دارای معلولیت ویژه مربیان و مسئولین فنی مراکز روزانه و شبانه تحت نظارت بهزیستی در دو مرحله مقدماتی و پیشرفته هر مرحله ۴۰ ساعت و در مجموع ۸۰ ساعت و به مدت ۱۰ روز برگزار شد.

سرپرست معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: در بیستمین مهرواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنرمندان مراکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان مهرگان، بیماران روانی مزمن مهر گستر، اختلالات طیف اوتیسم کوشان و مرکز شبانه روزی سالمندان باغ مهربانی تحت پوشش بهزیستی برگزیده شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-10-31 18:05:10

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا