خوزستان

معیشت معلمان از اولویت‌های مجلس یازدهم / مثلت سه گانه استانداری، آبفا و شهرداری عامل بحران در خوزستان

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، سید کریم حسینی امشب در نشست جامعه اسلامی فرهنگیان استان خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به معیشت جامعه فرهنگیان گفت: حمایت از رتبه بندی و بهبود معیشت فرهنگیان از اولویت های نمایندگان مجلس یازدهم است و در این خصوص اقدامات زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: مشی مجلس، اولویت بخشی به معیشت مردم و تثبیت بازار است به گونه ای که دولت نتواند برخلاف نظر مقام معظم رهبری عمل کند و علی رغم اینکه ورود ما به مجلس همزمان با شیوع کرونا و پایان کار دولت بود اما نمایندگان توانستند در پایان یکسال فعالیت نمره قبولی کسب کنند.

حسینی افزود: مجلس یازدهم با اقداماتی که در حوزه مسکن، خودرو، مسائل بازار، همچنین مسائل بین المللی مانند برجام انجام داد، یک پشتوانه قوی برای دولت سیزدهم ایجاد کرد.

وی در عین حال با ابراز نارضایتی از عملکرد استاندار پیشین خوزستان، مثلث سه گانه استانداری، شهرداری و آبفا را عامل ایجاد بحران در استان دانست و گفت: ما در استان خوزستان با استانداری مواجه بودیم که حتی یک روز ماندنش در کسوت استاندار، به ضرر استان بود.

حسینی افزود: با تلاش های صورت گرفته تغییر استاندار، با هداف ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر در این استان بدون هیچگونه تنشی انجام شد و در حالی که یکسال و یک ماه از عمر دولت باقی مانده بود، تغییرات محسوسی در استان خوزستان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همگرایی خوبی در مجمع نمایندگان استان خوزستان وجود دارد، گفت: یکی از مشکلات مهم در استان خوزستان عدم انسجام و همگرایی در بین نمایندگان استان بود که امروزه این معضل تا حد زیادی برطرف شده است و با همگرایی بالایی که در مجمع نمایندگان استان خوزستان وجود دارد، ردیف های بودجه ای خوبی به استان تخصیص یافته است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه وکارون جلوگیری از اجرای طرح های انتقال آب را از فعالیت های شاخص نمایندگان این دوره عنوان کرد و گفت: ما اجازه ندادیم که حتی انتقال یک قطره آب از طرح‌هایی که روی میز وزارت نیرو بود، انجام شود. همچنین موفق شدیم  حق آبه مصوب کشاورزی را که حدود ۲۳ میلیارد متر مکعب  بود، به استان تخصیص دادیم در حالی که دولت می خواست این میزان را به ۱۲ میلیارد متر مکعب کاهش دهد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر هر کدام از نمایندگان استان خوزستان به دنبال ایجاد فرصت های جدید شغلی در استان هستند و ظرفیت اشتغالی معادل ۱۰ هزار نفر در حال ایجاد است.

به گزارش فارس در این نشست که با حضور دکتر کریمی فیروزجایی، دبیرکل و عضو هیات رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بخشی از مشکلات فرهنگیان نظیر رتبه بندی، معیشت، مسکن، فرسودگی فضاهای آموزشی، تبعیض و …  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا