فارس

مقاوم سازی بیش از ۲۳۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان فارس

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، فرج‌الله نصیری،‌معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس اظهار کرد: اکثر واحد‌های مسکونی روستا‌های فارس در برابر زمین‌لرزه‌های با قدرت ۵ ریشتر و بیشتر هم مقاوم است.

وی گفت: داشتن مسکن روستایی مقاوم یک حق اجتماعی برای روستاییان است و بنیاد مسکن با همه توان این مطالبه روستاییان را پیگیری می‌کند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس در خصوص پیشرفت فیزیکی مسکن محرومین و بررسی روند معرفی متقاضیان تسهیلات مقاوم سازی، افزود: با اجرای طرح‌های مقاوم سازی اکنون روستا‌های ما در برابر زمین لرزه‌های بالای ۵ ریشتر هم مقاوم است.

نصیری بیان کرد: بنیاد مسکن اجرای این طرح‌ها را در بسیاری از روستا‌های استان فارس کلید زد و اکنون شاخص مقاوم سازی روستا‌ها در استان فارس فراتر از متوسط کشوری است.

وی عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در فارس تاکنون ۲۳۵ هزار و ۲۶۸ واحد مسکن روستایی مقاوم سازی، نوسازی و بازسازی شده که ۵۶.۸ درصد خانوار روستایی از آن بهره‌مند شده‌اند.

نصیری ادامه داد: از ابتدای طرح صدور اسناد مالکیت در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز تاکنون ۳۱ هزار و ۳۲۷ جلد سند شهری صادر شده که ۱۷.۵ درصد خانوار شهری از آن بهره‌مند شده‌اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: همچنین از ابتدای اجرای این طرح در روستا‌ها تا کنون ۲۷۷ هزار و ۲۶۸ جلد سند روستایی صادر شده که ۶۸.۳ درصد از خانوار‌های روستایی از آن بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا