مازندران

ممنوعیت ورود لوازم خانگی کره با جلوگیری از بالا نبردن کاذب قیمت تکمیل می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه  با اشاره به ممنوعیت ورود لوازم خانگی به ایران، اظهار کرد: کره در زمین شیطنت آمریکا دارد بازی می‌کند و ۷ میلیارد تومان بابت نفت بدهکار است که در مقابل اعلام می‌کند ما پول نمی‌دهیم بلکه لوازم خانگی در اختیار ایران قرار می‌دهیم که در واقع هم می‌خواهد سود خودش را ببرد و هم می‌خواهد کارگران و تولیدکنندگان ما بیکار شوند و ضربه به صنعت ما وارد کند.

وی با اعلام اینکه ممنوعیت ورود لوازم خانگی کره تصمیم به‌جایی بود،گفت:  به شرط اینکه تولیدکنندگان داخلی از این فضا سواستفاده نکنند و هم قیمت لوازم تولیدی را بالا نبرند هم کیفیت تولیدات را تغییری ندهند خوب است.

محمدی‌لائینی ادامه داد: در صورتی ممنوعیت درست است که به ارتقای کیفی لوازم خانگی بینجامد و  تولید داخل را متعادل  کرده و کنترل شده به قیمت‌ها کمک کند و این مهم را به‌ویژه اداره کل  استاندارد مدنظر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محکومیت چند تن از اخلالگران اقتصادی سیف، عراقچی و سایر افراد، یادآور شد: دستگیری این افراد خوب است ولی به‌نظرم اینها یک مقدار سطح پایین هستند، آنهایی که ۱۸ میلیارد دلار به صرافی‌های موردنظر خودشان ریختند و آنهایی که ۶۰ تن طلا را بی‌رویه وارد بازار کردند و مقام معظم رهبری در این زمینه گفتند «به جای اینکه یقه آنهایی را خریدند باید یقه آنهایی که بی‌حساب و کتاب فروختند را باید گرفت و آنها را پای محکمه بکشانند»  پس باید مجرمان اصلی را محاکمه کرد.

وی خاطرنشان کرد: با این اوصاف به یک نقطه اساسی می‌رسیم و آن  اینکه دستگاه‌های نظارتی باید کارآمد شود، حراست، بازرسی، اطلاعات و امثال اینها داریم و این همه شتر با بار رد می‌شود بنابراین دستگاه‌های نظارتی نیاز به اصلاحات و دست‌کاری دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: اینجا ممکن است فسادها، رانت‌ها و چشم روی هم گذاشتن‌ها، رودربایستی‌ها و ساخت‌وسازهای نابه‌جا وجود داشته باشد، احیانا همه را متهم نمی‌کنیم.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود ورزشکاران ما افتخار و حماسه آفریدند، اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد این افتخارآفرینی‌ها بودیم که جای تقدیر دارد.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه باید بستر ورزش راکه یکی از بهترین فرصت‌ها برای سلامت جسمی و اخلاقی است فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سلامت جسمی و اخلاقی از جمله آسیب‌ها است در این زمینه خیران در زمینه فضا و امکانات ورزشی کمک کنند.

وی با اشاره به روز آمار، گفت: آمار در برنامه‌ریزی و همه تصمیم‌گیری‌ها حرف اول را می‌زند اگر آمار درستی نداشته باشیم همه برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات ناقص و غلط خواهد بود که لازم است در این زمینه مباحث جدی گرفته شود.

محمدی‌لائینی بیان کرد: تصمیم بر این شده ساری ما از سه سال قبل، سال  ۲۰۲۲ پایتخت گردشگری ۱۰ کشور عضو سازمات اکو باشد که ۸۵۰ میلیارد دلار گردش مالی و ۵۰۰ میلیون جمعیت دارد اگر زیرساخت‌ها آماده نشود آبروریزی برای مازندران است که در این زمینه از استاندار مازندران می‌خواهیم هم گزارشی در این زمینه ارائه دهد و هم نیروها را در این زمینه تجهیز، بسیج به‌کارگیری کنند تا شهر ما برای این مجمع بزرگ آماده شود.

وی با اشاره به سالروز فریاد اعتراض امام در ارتباط با کاپیتولاسیون، گفت: استعمار قضایی آمریکا، استعمار سیاسی، اقتصادی، قضایی و همه کلاه زدن و مکر را آمریکا دارد که نمونه آن کاپیتولاسیون بود بنابراین ملت ایران حق دارند به این استکبار شیطانی با صدای بلند بگوید مرگ بر آمریکا.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ممنوعیت ورود لوازم خانگی کره تصمیم به‌جایی بود، اظهار کرد:  به شرط اینکه تولیدکنندگان داخلی از این فضا سواستفاده نکنند و هم قیمت لوازم تولیدی را بالا نبرند هم کیفیت تولیدات را تغییری ندهند چرا که این ظلم به ملت است.

محمدی‌لائینی گفت: انسان باید بنده خدا باشد و از غیرخدا و هوای نفس، دنیا و از اسارت پول، شهرت، پست و لذت  آزاد باشد، اینکه دنیا و پول داشته باشیم اما اسیر اینها نباشیم به‌معنای حقیقت تقوا است.

وی افزود: هر کسی از مقام و جایگاه با عظمت خداوند بترسد، خدایی که قدرت، علم، رحمت، مالکیت، حکمت مطلق است، این ترس از خدا زمینه‌ای برای نهی از هوای نفس است که در این صورت بهشت در انتظارمان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به انتظار فرج اشاره و بیان کرد: فرج به معنای رهایی و گشایش از اندوه و غم است، وقتی از خداوند می‌خواهیم که در فرج امام زمان (عج) تعجیل کند، به این معنا بوده که دین خداوند و عدالت روی زمین مانده و ظلم و ظالمان حاکم شدند.

این مسؤول ادامه داد: اینکه ظالمان در حال تباه کردن و گمراهی بشریت هستند و استکبار، استعمار و ظلم تمام دنیا را فرا گرفته در واقع اولین منتظر خود امام زمان (عج) است که همه منتظر ظهور و حکومت عدل جهانی هستند تا بتوانند غم بشریت را که  تنها مختص امام زمان (عج) نیست بلکه تمام امامان نگران گمراهی و ظلم و ستم هستند که توده‌های عظیم بشریت را گرفتار و نسل آنان را تباه کرده که با ظهور امام زمان(عج) هم ایشان و هم تمام امامان از غصه و کدورتی که در دل‌شان است، نجات پیدا کنند.

محمدی‌لائینی افزود: از سویی دیگر بشریت شدیدا دچار غم، اندوه، گرفتاری و مصیبت است و از آغاز تا امروز ظلم، ناحقی و زور وجود داشته و انسان‌های بی‌پول و بی‌زور حقوق‌شان، نوامیس، جان‌شان، خاک‌شان و خانه و زندگی‌شان پایمال شده و بشریت را به بردگی کشیدند که امیدواریم با حکومت عدل جهانی، بشریت نجات پیدا کرده و از غم و اندوه نجات پیدا کند.

وی با بیان اینکه درخواست فرج بعد از شدت، رهایی از اندوه و نگرانی یک اصل کلی که در قرآن آمده و سنت خدای بزرگ است، تصریح کرد: اینکه کافر از رحمت خداوند مایوس بوده، یک اصل است و هیچ انسانی حق ندارد از رحمت خدا مایوس باشد پس درخواست فرج برخواسته از اصلی است که در سنت الهی مطرح است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: نکته دیگر، فضیلت انتظار فرج است که در روایات آمده و در حقیقت برترین عبادت امت، انتظار فرج است.

این مسؤول با اعلام اینکه انتظار فرج به معنای ایمان به آینده است، اظهار کرد: ایمان داریم که عاقبت بشریت عاقبت نیک بوده و خداوند این وعده داده که غم و اندوه برطرف می‌شود، پس انتظار فرج یعنی ایمان به آینده روشن، قانع نشدن به شرایط فعلی و سعی در برطرف کردن شرایط ناگوار فعلی و اقدام و زمینه‌سازی برای آینده نویدبخش روشن بوده که تحقق می‌یابد.

این مسوول با اشاره به اینکه کنترل هوای نفس، خشم و غضب سخت است، افزود:  براساس روایات غضب ایمان فرد را از بین برده اینکه انسان در مقابل خشم، غضب و هوای نفس خود را حفظ کند نشان تقوا است.

محمدی‌لائینی به اهمیت بالای اقدام‌های دینی و مذهبی اشاره کرد و گفت: همه ما و خیران در زمینه‌های ساخت ابنیه و همچنین انجام اقدامات مذهبی، دینی و اجتماعی ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مولود بزرگ و باعظمت پیامبر اکرم و امام جعفر صادق را هفته آینده را داریم، یادآور شد: انشالله قدردان این دو شخصبت بزرگ باشیم به این دلیل که شخصیت مذهبی، فرهنگی، دینی و هویت ما به واسطه زحمات این دو بزرگوار شکل گرفته است و ما مدیون این دو عزیز هستیم به‌ همین مناسبت اخلاق و مهرورزی نامگذاری است به‌دلیل اینکه الگو و اسوه اخلاق و مهرورزی بودند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تسلیت سالروز شهادت فرزند بزرگ امام راحل، بیان کرد:  از مناسبت‌های دیگر هفته جاری سالروز شهادت ایشان بوده که به تعبیر امام راحل امید اسلام بودند ولی ایشان را دشمنان به‌صورت مرموز به شهادت رساندند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا