فارس

منتظران واقعی ظهمور؛ مروری بر حضور دندانپزشکان جهادگر در زندان مرکزی شیراز

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، جلال عادلی دندانپزشک است و مسؤول این گروه جهادی، وی می گوید: این گروه که به تازگی پایشان در زندان ها باز شده، بیش از ۱۴ سال است که در همه جای ایران از نقاط دور افتاده سیستان و بشاگرد گرفته تا مناطق کم برخوردار خراسان و لرستان و خوزستان فعالیت می کنند و به همه قشری کمک کرده اند در هر زمینه ای، از کمک های بهداشتی و درمانی گرفته تا ساخت مسکن و کمک های تحصیلی و آموزشی…

دکتر عادلی به شروع کار این گروه جهادی اشاره می کند و می گوید: از سال ۸۶ از دانشگاه آزاد اسلامی تهران با ۵ نفر دانشجوی رشته دندانپزشکی این حرکت جهادی را آغاز کردیم و اکنون این گروه ۵۰۰ عضو فعال دارد.

متخصصین، اساتید دانشگاه، فارغ التحصیلان و دستیاران دندانپزشکی عضو ثابت و فعال این گروه هستند.

وی اضافه می کند: اوایل، کارمان را با توزیع مسواک و ارائه خدمات بهداشتی به محرومان شروع کردیم اکنون در مناطق محروم‌؛ لمینت، پروتز و خدمات نوین دندانپزشکی هم ارائه می کنیم.

وی می‌گوید: حدود ۵ سال است که علاوه بر خدمات دندانپزشکی، تیم های پزشکی در هسته های کوچک نیز راه اندازی کرده ایم تا این حرکت جهادی در انحصار دندانپزشکان نباشد و فعالیت های جهادی متنوع باشند.

مسؤول گروه جهادی منتظران ظهور می افزاید: در بحران های مختلف آماده باش هستیم به ۲۲ استان کشور و مناطق مرزی سفر کرده ایم و به اقشار مختلف جامعه با هر دین و مذهبی خدمات رسانی کرده ایم، در زلزله کرمانشاه و سیل های لرستان و خوزستان و حتی کشورهای عراق و سوریه پای کار بودیم و با شیوع بیماری منحوس کرونا در تولید ماسک و مواد ضدعفونی و اهدا بسته های معیشتی به گروه های هدف پیشقدم بودیم تا از گوشه ای، مشکلات و آلام مردم و کادر درمان بکاهیم. 

وی ادامه می دهد: با شیوع کرونا فعالیت های حضوری در مناطق محدودتر شد و در اردیبهشت ماه سال ۹۹ گروه درمانی وارد زندان ها شدند چون زندان ها فضای ایزوله ای دارند تشخیص بیماران راحت تر بود فضای بکر زندان ما را به تفکر واداشت که ما در روستاها و مناطق مرزی به دنبال افراد درمانده هستیم این فضا هم کمتر از مناطق دورافتاده نیستند. 

عادلی معتقد است، افراد گرفتار و آسیب دیده ای در زندان ها هستند که شاید یک زمانی هم خود ما به هر دلیلی گرفتار شویم و این محیط بکر و دور از چشم جامعه، انگیزه ما را برای کارکردن در آن دوچندان کرد. 

وی اظهار می کند: با همت مسؤولین قوه قضائیه و سازمان زندان ها، پای ما به زندان ها باز شد و تاکنون در بیش از ۲۵ زندان، دندانپزشکان و اعضای گروه حضور یافته ایم. 

این دندانپزشک حاذق و نیک اندیش که با خدا معامله می‌کند ارزش معنوی کارش را با مادیات قیاس نمی کند و می گوید: کار در زندان برای افراد درمانده که به هر دلیلی گرفتار شده اند و شاید ما هم در مشکلاتشان سهمی داشته ایم برای ما جهادگران بسیار ارزشمند است و ارزش معنوی آن قابل محاسبه نیست. 

وی از خدمات ارائه شده به زندانیان در سراسر کشور می گوید: تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال خدمات دندانپزشکی همچون؛ ترمیم، عصب کشی، پرکردن و کشیدن دندان به زندانیان در زندان های مختلف کشور ارائه کرده ایم و همین که زندانی نخواهد دندانش را با ابزارهایی که در دسترس دارد آرام کند و راحت شب را صبح کند و با تنی آسوده به جامعه بازگردد برای ما لذت بخش تر از آن است که بخواهیم به دنبال هزینه های مادی آن باشیم. 

دکتر عادلی ادامه می دهد:  نام گروه جهادی را منتظران ظهور نام نهادیم که همه دور هم و در کنار هم در یک جو صمیمی باشیم از هر قشر و طبقه ای از دندانپزشکان با هر اعتقاد و عقیده ای؛ همه آمده ایم که ظهور منجی بشریت را با این کارمان نزدیک کنیم به امید آن روزی که همه بشریت از فقر، درد و رنج نجات یابند. 

وی می گوید: ما دندانپزشکان آمده ایم پای کار تا به همه اقشار جامعه بگوییم دندانپزشکان مرفهان بی درد نیستند در بین این گروه، افراد دغدغه مند هستند و همه دغدغه شان این است که در مناطق محروم، کپرها، دل کوه، بین زنان بی سرپناه و کودکان بی سرپرست، در زندان ها و در جمع زندانیان و دیگر افراد نیازمند جامعه … حضور یابند و محرومیت ها و مشکلات را کم و فضا را برای ظهور آقا امام زمان (عج) مهیا کنند. 

دندانپزشکان خوب می دانند که افراد گرفتار با امکانات محدود، هزینه درمان ندارند و در زمینه دندانپزشکی مشکلات آنان زیاد است. آنان با حضور در زندان ها برای این آمده اند که علاوه بر شخص زندانی، از درد و آلام خانواده های زندانیان نیز بکاهند. 

این جهادگر در ادامه می‌گوید: ما آمده ایم که بگوییم ما فقط مُسکِن هستیم و می خواهیم دردهای آنان را تسکین دهیم و با حضور در این مکان ها، علاوه بر حال زندانیان، حال خودمان هم بیشتر خوب می شود و امیدواریم این راه خیر و نیکوکاری همچنان تداوم داشته باشد تا بتوانیم کمکی به کشور عزیزمان ایران اسلامی کرده باشیم. 

دندانپزشک دغدغه مند هم داریم که دلش برای مردم کشورش و مشکلات آنان می سوزد و همه افراد خانواده اش را به این همدلی معنوی دعوت می کند و خط قرمز برای این افراد تعیین نمی شود و شاید یکی از دلایل موفقیت این گروه این است که خط کشی نشده است و همه از سر شوق آمده اند. 

 عادلی از مدل گروه جهادی منتظران ظهور هم می گوید: مدل ما در گروه جهادی منتظران ظهور، مدل دفاع مقدس است که هر کسی با هر تیپ و قیافه ای می تواند حضور داشته باشد و در این گروه از دندانپزشکان زوج زن و شوهر تا خواهر و برادر حضور دارند چرا که هدف همه مشترک و خدمت به افراد درمانده می باشد. 

وی ادامه می دهد: هیچ انتظاری از هیچ گروه و صنفی نداریم اما اگر دولت، قشر دندانپزشکان جهادی را حمایت کند و امتیازاتی برای این افراد درنظر بگیرد و یا اینکه دندانپزشکان بتوانند طرح های پزشکی خود را در زندان ها اجرا کنند هم به خود دولت در تامین اعتبار زندان ها کمک شده و هم زندانیان علاوه بر آسیب حبس، کمتر متحمل درد و رنج می شوند. 

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور در پایان سخنانش می گوید: از پزشکان و دندانپزشکان تقاضا داریم که این فضا را تجربه و با گروه جهادی منتظران ظهور همکاری داشته باشند تا این حرکت معنوی در کشور نهادینه شود قطعا این کار خیر، اثرات خوب معنوی در زندگی همه ما دارد و همین که اردوهای جهادی ما بسلامت برگزار می شود برای ما بسیار با ارزش است. 

شایان ذکر است این گروه جهادی در سفر به استان فارس و حضور در زندان های استان، بیش از چهار هزار مورد دندان در زمینه کشیدن، عصب کشی، ترمیم و پرکردن را با مبلغی بیش از ۸میلیارد ریال انجام می دهند و این مبلغ رقم قابل توجهی است که در بخش هزینه های بهداشتی و درمانی کمک شایانی به زندان های استان می شود.

انتهای پیام/د


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا