فارس

مهندس طلبه‌ای که برای خدمت بارقه‌های امید را به زندگی می‌آورد

به گزارش برگزیده های ایران از ممسنی، عمامه سفید‌ش را در آورد و قدم زنان به گوشه‌ حیاط رفت و آن را روی تخته چوبی گذاشت. عبای قهوه ای خاک خورده‌ای که بر تن داشت نشان از خدمت به خلق می داد، تا چشم بر هم زدم آن را هم در آورد و به گوشه‌ آرماتور دیوار که تا نصف بلوک چینی شده آویزان کرد.

برایم جالب بود که این روحانی اکنون باید بر روی منبر مردم را به راه راست هدایت کند؛ اما اینجا و در میان این آجر و ماسه ها چه کار می کند؟

به او نزدیک شدم و پرسیدم اینجا در میان دیوارهای آجری تازه بر هم چیده چه می کنید؟ در حالی که دستکش های قرمز ایمنی را می پوشید گفت: جهاد در راه خدا فقط محدود به انجام فرایض عبادی نمی شود!

از او خواستم کمی بیشتر درباره خود و کارش برایم بگوید.

وی گفت: حسین محمدی مسئول گروه جهادی نجوا هستم؛ نامگذاری و تشکیل گروه جهادی نجوا که بر گرفته  از (نیروهای جوان و انقلابی) است از سال ۹۷ با ۶ تن از دوستان شکل گرفت.

محمدی در خصوص آغاز فعالیت های اجتماعی گروه جهادی نجوا گفت: فعالیت های ما، در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ در اوج شیوع ویروس کرونا؛ درجهت لبیک گفتن به امر ولی مسلمین حضرت امام خامنه‌ای آغاز شد؛ که به حول و قوه الهی از آغاز تا به امروز توانستیم، در طی ۲۵ مرحله درقالب توزیع بسته های معیشتی و کمک های مومنانه و… به قشرهای آسیب پذیر شهر و دیارمان خدمت رسانی کنیم‌.

مسوول این گروه جهادی افزود: در این ۲۵ مرحله اولین کار مهم جا انداختن فرهنگ اسلامی عقیقه، جهت رفع و دفع بلا بین مردم بود که توسط گروه جهادی “نجوا” رقم خورد و بواسطه همین اقدام موفق شدیم ۱۲ ذبح گوسفند به نیت عقیقه داشته باشیم و گوشت این گوسفندان را همراه با بسته های معیشتی بین نیازمندان توزیع کنیم.

وی گفت: قیمت هر بسته معیشتی اوایل بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بود اما بعداز گذشت چند مرحله بدلیل گرانی، بسته ها به ۲۵۰ تا ۳۰۰ مورد افزایش یافت و در مجموع، این گروه جهادی نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان در این مدت با حمایت خیرین به محرومین خدمت رسانی کرده است.

محمدی با اشاره به دیگر خدمات گروه نجوا، اظهار کرد: توزیع بسته های معیشتی (اعم از خوراکی و بهداشتی) به مبلغ ۲۵۰ هزارتومان برای هر خانواده، خرید پوشاک و کفش، کمک برای هزینه های درمانی اعم از دارو و پول ویزیت، کمک در جهت پرداخت اجاره مسکن، وام قرض الحسنه به نیازمندان، نیروی خدماتی و جهادی برای رفع محرومیت زدایی در بحث ساخت و ساز مسکن، پرداخت هزینه های آموزشی و علمی برای نیازمندان، پرداخت هزینه بخشی از جهیزیه برای عروس و دامادهای نیازمند، پرداخت بدهکاری و آزاد کردن زندانیان جرائم غیر عمد، پرداخت هزینه کمپ‌های اعتیاد جهت ترک معتادین متاهل، پرداخت هزینه مصالح ساختمانی جهت رفع محرومیت زدایی، پرداخت خیرات پنجشنبه ها و صدقات روزجمعه و اول هرماه قمری به حساب گروه، جهت کمک به نیازمندان، روزه و نماز استیجاری که هزینه آن صرف محرومین شناسایی شده توسط گروه می شود، ساخت مسجد و خانه عالم جهت ترویج فرهنگ اسلامی در روستاها، مشاوره به خانواده ها در بحث آسیب های اجتماعی و حل وفصل مشکلات خانوادگی و درگیری های قبیله‌ای از جمله خدماتی است که این گروه ارائه می کند.

مسوول گروه جهادی گفت: همچنان تلاش خود را بدون وقفه و خالصانه در راستای خدمت به محرومین و لبیک گفتن به فرمان ولی امر مسلمین ادامه می دهیم.

پدر، همسر، پدر خانم، اقوام و خیرین نقش به سزایی در شکل گیری و تداوم این گروه جهادی داشته اند و از جمله نیرو های فعال گروه می توان به مهندس طلبه اصلانی و مهندس طلبه سید ساداتی که از طلاب حوزه علمیه قم هستند و به مدت یکسال به عنوان نیروهای جهادی از قم به ممسنی آمدند تا با حجت الاسلام محمدی مسئول گروه جهادی کارها را در راستای خدمت رسانی به مردم شهید پرور ممسنی به نحو احسن پیش ببرند اشاره کرد.

از  حجت الاسلام محمدی در رابطه با شیرین ترین خاطره ای که در این گروه جهادی داشته پرسیدم و پاسخ داد در ایام با توجه به وضعیت بد معیشتی و اقتصادی مردم با خاطره های تلخی روبرو بوده ایم؛ اما بنده به مدت ۱۱ شبانه روز در بخش کرونایی بیمارستان ممسنی حضور داشتم و افراد بیمار همیشه به بنده لطف داشتند و ادای  احترام می کردند و به قول خودشان با دیدن من انرژی و روحیه می گرفتند.

مسوول این گروه جهادی در پایان تاکید کرد: به یقین گروه جهادی نجوا توانسته این خدمات ارزشمند را ارائه کند و از تمام خیرین و معتمدینی که توانایی کمک و حضور در گروه را دارند دعوت به عمل می آید که‌ به یاری ما بشتابند و در این امر مهم یاری گر باشند.

انتهای پیام/ م/ ق/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا