کردستان

موسیقی ابزاری برای توسعه گردشگری فرهنگی است

موسیقی ابزاری برای توسعه گردشگری فرهنگی است

به‌گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، تیمور خالدی روز سه‌شنبه ١٠ مهرماه ١۴٠٢ در برنامه رادیویی “مه‌لبه‌ندی کولتوور و هونه‌ر” اظهار کرد: امروزه صنعت گردشگری پس از صنایع نفت و اتومبیل‌سازی به سومین صنعت درآمدزا تبدیل شده است و نقش بسیار مهمی در اشتغال‌زایی و درآمدزایی کشورها ایفا می‌کند.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات و دفاتر گردشگری کردستان افزود: استان کردستان دارای پتانسیل‌ها و توانمندی‌‎های فراوان در حوزه گردشگری است که با برنامه‌ریزی درست می‌توان بر کاهش بیکاری فائق آید.

او با بیان اینکه گردشگری موسیقی یکی از انواع گردشگری است، عنوان کرد: موسیقی بومی از فرهنگ و هویت کهن مردم نشأت گرفته و در تمام شئونات زندگی مردم این منطقه از تولد تا مرگ و از اندوه تا شادی ردپایی از آن وجود دارد.

خالدی برگزاری جشنواره “موسیقی سنه” ویژه اقوام ایرانی در سنندج را ظرفیتی مهم برای جذب گردشگر و معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان نام برد و گفت: گسترش جشنواره‌های موسیقی، ارائه بسته‌های گردشگری موسیقی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی موسیقی برای گردشگران، تماشای زنده موسیقی و رقص محلی، بازدید از آرامگاه‌های موسیقی‌دان‌های برجسته منطقه و.. قطعاً به احیای موسیقی این خطه از کشور کمک به‌سزایی می‌کند.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات و دفاتر گردشگری کردستان یادآور شد: موسیقی محلی کردستان نیز با توجه به غنا و خصوصیات منحصربه‌فرد خود قطعاً در سایه توجه بیشتر مسئولان مربوطه می‌تواند نقش به‌سزایی در جذب بیشتر گردشگر فرهنگی به این استان ایفا کند.

او در پایان سخنانش بر ضرورت توسعه تورهای موسیقی و هنری در استان تاکید کرد و گفت: ورود افزون مسافران به استان می‌تواند در تولید و ایجاد امنیت پایدار و نیز برقراری وحدت و دوستی اقوام و در نهایت اشتغال‌زایی جوانان مثمر ثمر واقع شود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا