زنجان

موضوع کمبود آب در استان زنجان نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه استان مشکلات کمبود آب در استان را نگران کننده برشمرد و بر مدیریت منابع آبی استان تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها مشکل کمبودآب در کشور و در استان طی سنوات گذشته خصوصا سال جاری  کاملا جدی و نگران کننده است، بنابراین مدیریت منابع آبی توسط مسئولان امر بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه آب مایه حیات و نیاز ضروری انسان‌ها و کره خاکی است، افزود: با کاهش نزولات آسمانی طی سنوات گذشته و سال جاری و کمبود آب، مشکلاتی در کشور و در استان برای مردم به ویژه کشاورزان بوجود آمده که در این شرایط کم آبی مدیریت مصرف آب توسط مسئولان امور آب و دستگاه‌های مربوطه امری ضروری است و دستگاه قضایی کوتاهی در این خصوص را هرگز برنمی‌تابد.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه استفاده از روش‌های نوین در آبیاری مزارع کشاورزی آنهم  بصورت قطره‌ای ضمن مدیریت مصرف آب موجب استفاده بهینه از آب برای آبیاری بیشتر مزارع خواهد بود،  اعلام کرد :نظارت و حمایت از استفاده از این روش‌ها موجب عدم هدر رفت آب و کاهش منابع آبی خواهد بود.

صادقی نیارکی  حفر غیر مجاز  چاه‌ها را یکی دیگر از مشکلات و معضلات در کمبود آب و استفاده بی رویه از منابع آبی در استان بیان کرد و گفت: هوشمندسازی و کنترل میزان استفاده از منابع آب با نصب کنتورهای هوشمند گامی مهم و موثر در استفاده بهینه از آب است که مسؤولان امر اقدامات جدی در این زمینه انجام دهند.

وی  بر اینکه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی با جدیت موضوع کمبود آب و منابع آبی در استان را مورد بررسی و پیگیری کنند و مصوبات شورای را برای حصول نتیجه پیگیری و جلسات بعدی گزارش دهد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-11-23 10:04:47

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا