کردستان

مکتب حاج قاسم، فرهنگ شهادت است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از بیجار، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان  در  محفل ادبی  شعر “سردار فاطمی ” که به مناسبت دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی اظهار داشت: همگان باید بدانند حاج قاسم سلیمانی یک شخص نیست بلکه یک مکتب و یک فرهنگ  است و این مکتب مصداق عینی انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است.

وی افزود: در مکتب حاج قاسم شهادت به معنای جان باختن  و از دست رفتن نیست، بلکه شهادت به معنای یافتن و بدست آوردن است.

مرادی به اهمیت زبان هنر در تبیین ویژگی‌های این مکتب پرداخت و گفت: زبان هنریک زبان تأثیرگذار است که هنرمندان با بهره‌مندی از آن می‌توانند به خوبی و زیبایی در قالب‌های مختلف شعر، داستان، تئاتر، سینما، تجسمی و گونه‌های مختلف دیگر هنری آن را به تصویر بکشند.

وی به تلاش دشمنان در جهت شکست جبهه مقاوت اشاره کرد و گفت: همه علی‌الخصوص هنرمندان باید آگاه باشند در صورت غفلت از بیان درست  و هنرمندانه شاخص‌های انقلابی‌گری و مکتب حاج قاسم و انقلاب اسلامی دشمنان جای جلاد و مظلوم را عوض می‌کنند.

رئیس حوزه هنری به دیدار سالیانه شاعران با رهبر انقلاب اسلامی در ایام ماه رمضان و شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: در این جلسات که توسط حوزه هنری برنامه ریزی می گردد هرساله شاعرانی از نقاط مختلف کشور در محضر حضرت آقا به قرائت شعر می‌پردازند که از استان هم شاعران توانمندی همچون زنده یاد شاهرخ اورامی، امجد یسی، طاهره تختی، اکرم بهرامچی، فتح ا… فاتحی، مهدی صفی یاری، و … هم حضور داشته‌اند و سیدمهدی شفیعی در سال ۱۳۹۵  شعری را می‌خواند که بسیار مورد توجه حاج قاسم قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: توجه حاج قاسم به این شعر نشانه تأثیرگذاری زبان هنر و نقش هنرمندان در ترویج مفاهیم متعالی انقلاب اسلامی است بنابراین  خیلی مهم است که با زبان هنر عمق شخصیت حاج قاسم را به نسل آیندگان منتقل کنیم، چرا که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر اندیشه‌ای در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست. 

مکتب حاج قاسم مکتب انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام علی مرادی امام جمعه بیجار هم در این مراسم از مکتب حاج قاسم سلیمانی به عنوان کتب انقلاب اسلامی نام برد. 

وی با اشاره به جایگاه هنر در انتقال پیام به مخاطب افزود: زحمات و جایگاه شهداء و رساندن پیام آنها به مخاطب در قالب‌های مختلف میسور است  اما در قالب هنر جلوه دیگری پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام مرادی تصریح کرد: هنر با زیبایی خود نمادها را برجسته می‌کند و به همین منظور باید از ظرفیت هنر و هنرمندان جهت برجسته سازی نماد شهید و شهادت بهره برد.

وی ادامه داد: برای معرفی راه وروش حاج قاسم به عنوان یک مکتب مهم که همان مکتب انقلاب اسلامی است باید سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف را به انجام رساند که یکی از مهمترین کارها سرمایه‌گذاری فرهنگی و هنری است.

وی افزود: حاج قاسم متواضعانه برای معرفی دین اسلام و گسترش مفاهیم انقلاب اسلامی تلاش کرد و برابر وعده خداوند پاداش تلاش‌ها‌ی صادقانه و متواضعانه خود را با شهادت و جایگاه والایی که در جهان اسلام بدست آورد کسب کرد.

امام جمعه بیجار در خصوص نقش حاج قاسم در پیروزی جبهه اسلام بر جبهه کفار تاکید کرد و گفت: دنیا می‌داند موفقیت‌های کسب شده در جبهه مقاومت بدون حضور و نقش حاج قاسم میسر نبود. 

در پایان این مراسم از شاعران، ابوالقاسم معمار، علی احسان فریدونی، علیرضا جعفری، محمد رحیمی رضوان، امیررضا فرجوند که به قرائت شعر پرداخته بودند قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا