فارس

نایب رییس شورای اسلامی شیراز : طرح جامع حمل و نقل عمومی درون شهری در حال تدوین است

به گزارش خبرکزاری فارس از شیراز، محمد تقی تذروی با حضور در بین مردم و با بیان اینکه تمام برنامه های حمل و نقل درون شهری شیراز به دلیل نداشتن طرح جامع حمل و نقل گره‌خورده است، اظهار کرد: متاسفانه در شیراز از وسایل حمل و نقل عمومی کمتر استفاده می شود و این در حالیست که براساس آخرین آمار تنها ۴۳ درصد از مردم از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

تذروی در ادامه با اشاره به اینکه بودجه شهرداری در دست خودش است و اگر همه چیز بالا و پایین شود مثل نفت در بودجه شهرداری تاثیری ندارد، گفت: شهرداری ماهیانه بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان حقوق پرسنل مجموعه خود را پرداخت می کند و در مقابل قراردادهایی که  با پیمانکاران منعقد می شود به دلیل افت شرایط اقتصادی درست پیش نمی‌رود و بانک ها به دلیل عدم همکاری با شهرداری وام پرداخت نمی کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز همچنین در خصوص روند اجرایی خط سه مترو ، گفت: براساس قانون اعلامی در اجرای پروژه قطار شهری در زمان احداث نمی توانیم بیش از یک خط فعال  داشته باشیم ‌باتوجه به اینکه هم اکنون خط دو در حال ساخت می باشد به دلیل اینکه درصدی از بودجه ساخت مترو در دست دولت است نمی توانیم از قانون تخطی کنیم و ساخت آنرا شروع کنیم. بدین دلیل خط یک از فاز سه را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم از قانون بودجه استفاده کنیم و همچنین مطالعات فاز ۳ نیز در دست انجام است. 
 
احساس عدم امنیت در پارک از سوی مردم از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و تذروی در این خصوص عنوان کرد: باتوجه به اینکه مردم توقع دارند امنیت پارک‌ها تامین شود اما در حال حاضر با یک چالش مواجه هستیم که نیروی انتظامی اعلام می کند به دلیل مشکلاتی که از قبل بوجود آمده و کانکس های مناسبی در اختیار قرار نگرفته است  هر پارک نیاز به یک ساختمان نیروی انتظامی دارد.

این در حالیست که شهرداری در این زمینه اعلام همکاری نموده است و اینجانب قول می دهم به عنوان نایب رئیس شورای شهر پیگیری لازم در این خصوص انجام شود تا با نیروی انتظامی همکاری لازم در این موضوع صورت گیرد.

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه به موضوع معتادین متجاهر اشاره کرد و افزود: در شورای چهارم به میزان ۶ میلیارد تومان در این خصوص هزینه کردیم و دهکده سلامت را که شامل دو سوله بود احداث کردیم که یک سوله جهت به دست آوردن سلامت فرد و دیگری جهت اشتغالزایی است اما ظرفیت این مرکز تنها ۴۰۰ نفر می‌باشد.

تذروی ابراز داشت: در دوره پنجم شورا  نیز ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم که شهرداری این هزینه را متقبل شد و مقرر گردید مابقی هزینه‌ها توسط دیگر سازمان‌های اجرایی پرداخت شود اما متأسفانه مابقی سازمان ها اعلام عدم بودجه نمودند و مبلغی پرداخت نکردند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص برنامه ریزی شورا درموضوع معتادین متجاهر گفت: طی جلسه ای که با رییس مبارزه با مواد مواد مخدر استان و استانداری فارس برگزار گردید منجر به امضا یک توافق نامه گردید و مقرر شد تا شهرداری به همراه دیگر دستگاه های اجرایی متولی مجدد پای کار آید که در این خصوص حدود ۱۲ میلیارد تومان شهرداری بودجه می‌آورد به شرطی که استانداری تضمین دهد دستگاه های دیگر هم مشارکت جدی داشته باشند. 

وی همچنین ابراز داشت: در خصوص معتادین متجاهر نیروی انتظامی اعلام آمادگی نموده است تا نسبت به جمع آوری سریع این افراد اقدام کند البته در صورتی که مکان نگهداری و انتقال این افراد به صورت دائم و نه برای یک شب آنهم در گرمخانه ها فراهم باشد.

عدم اجرای پروژه تراموا از دیگر موضوعاتی بود که نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به ان اشاره نمود و عنوان کرد: دز دوره پنجم یکی از مخالفان پروژه تراموا خود من بودم و دلیل آن اینست که این پروژه اولویت نیست و اول باید پروژه مترو تکمیل شود.

تذروی در پایان گفت: باتوجه به اینکه در دوره فعلی پروژه مترو در حال پیشرفت بسیار خوبی است در تلاش برای طرح موضوع اجرای پروژه تراموا هم هستیم اما ممکن است با اجرای طرح جامع حمل و نقل در این خصوص مانع ایجاد شود.

انتهای پیام/ف
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا