کردستان

نبود صدای واحد عامل توسعه‌نیافتگی در کردستان

خبرگزاری برگزیده های ایران استان کردستان/بدون شک یکی از عوامل موفقیت ملت‌ها، اتحاد آنها است و یک‌صدایی همیشه نتیجه‌اش توسعه و آبادانی است. به عنوان نمونه نمایندگان استان آذربایجان غربی در چند جلسه مشترک بر سر چند گزینه به توافق رسیدند و گزینه‌های استانداری خود را معرفی کردند.

تاکنون در زمینه انتخاب استاندار استان‌های صنعتی کشور (اصفهان، تبریز و۰۰۰ ) ما شاهد هیاهو یا اینکه باور مسوولیت‌پذیر همگانی نبوده‌ایم به این معنی که هر کسی احساس مسوولیت ننموده و در خود توان مدیریت استانش را اظهار نداشته است.

کردستان که در تعاریف بانک مرکزی و آمارهای سازمان برنامه‌و بودجه کشور به عنوان استانی کم توسعه‌یافته شناخته شده است در هر دولت در بحث انتخاب شخص اول دولت دچار حوادث خاصی است و در نهایت کسی سکان‌دار توسعه می‌شود که با توسعه ناآشناست.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که نمایندگان پارلمان سایر استان‌ها از وزرا درخواست بودجه ویژه و… برای استانش را دارد اما نمایندگان استان کردستان هم درخواست‌های دیگری دارند.

متاسفانه انتخابات در کردستان بر مدار فامیل‌گرایی بوده و کمتر شاهد حضور تخصص و تعهد هستیم و اینگونه است که مدیریت در کردستان در برخی مواقع به صورت مادام‌العمر شده و تغییر دولت در تغییر مدیر تاثیری ندارد.

اگر قرار است کردستان توسعه یابد باید مردم هم خواهان باشند این ما هستیم که با عدم شرکت و یا انتخاب سفارشی موجب می‌شویم کردستان همچنان در مسیر محرومیت گام بردارد و تا رفتار سیاسی ما این باشد بدون شک ما نه نماینده پیگیر، نه استاندار موفق، نه مدیر شایسته و نه استانی آباد خواهیم داشت.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا