کردستان

نبود مهارت‌های شغلی از عوامل اصلی بزه و هنجارشکنی‌ها در جامعه است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، مراد فتحی صبح امروز  پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه شورای راهبری مهارت آموزی و مشاروه شغلی زندانیان استان در سنندج، اظهار کرد: نبود مهارت‌های شغلی و توانایی در ایجاد تولید و اشتغال از عوامل اصلی بزه و هنجارشکنی‌ها در جامعه است.

وی تصریح کرد: زندان‌های استان با هدف ارتقاء سطح مهارت‌های شغلی با بهرمندی از بستر مناسب آموزشی و امکانات فراهم شده و همراهی سازمان فنی وحرفه‌ای، زمان تحمل حبس را برای زندانی به فرصتی برای مهارت‌آموزی تبدیل نموده است تا زمینه ساز ارزشمند بازگشت هدفمند مددجویان به اجتماع را فراهم نمود تا بتوانیم در رسالت زندانبانی اسلامی موفق عمل کنیم.

فتحی  با اشاره دستیابی زندان‌ها به توفیقات ارزنده مهارت‌آموزی که نتیجه تعامل و همکاری دو ارگان است عنوان کرد: در سال‌جاری تا کنون ۹۳۳ نفر در حوزه‌های مختلف حرفه‌آموزی آموزش دیده و مهارت و مدرک کسب نموده‌اند و این در شرایط فعلی کرونایی عملکرد قابل قبولی است.

سیدجمیل احمدی مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان نیز ضمن تبریک هفته بسیج و قدردانی از همکاری خوب و سازنده اداره کل زندان‌ها با مجموعه فنی وحرفه‌ای تصریح کرد: افراد داری مهارت و حرفه ضامن امنیت در جامعه هستند و این عامل موثری در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی قلمداد می‌‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ما نباید رویکردی ثابت در تعداد مشخصی از مهارت‌ها داشته باشیم و تنوع مهارت‌آموزی با استفاده از نیازسنجی دقیق بر اساس بازار کار لازمه توسعه حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی برای مددجویان و البته تولید ثروت و کسب درآمد برای آنان است.

انتهای پیام/۲۳۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا