Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
نتایج بنچمارک آیفون ۱۵ پرو، تن و بدن اندرویدی‌ها را می‌لرزاند! - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

نتایج بنچمارک آیفون ۱۵ پرو، تن و بدن اندرویدی‌ها را می‌لرزاند!

نتایج بنچمارک آیفون ۱۵ پرو، تن و بدن اندرویدی‌ها را می‌لرزاند!

گزارش جدیدی از عملکرد نسل آینده تراشه‌های آیفون‌ها و تبلت‌های اپل منتشر شده که هیجان‌انگیز است. این چیپست جدید که A۱۷ Bionic نام دارد، یک پردازنده ۳ نانومتری است که به‌تازگی شاهد حضور آن در پلتفرم بنچمارک‌گیری گیک‌بنچ بوده‌ایم. آیا این‌ها مربوط به نتایج بنچمارک آیفون ۱۵ پرو اپل هستند؟

این گزارش جدید توسط یک یوتیوبر مشهور به‌نام YouTuber Max Tech منتشر شده است. کسی که ادعا می‌کند چیپست A۱۷ Bionic اپل را در بنچمارک GeekBench ۶ دیده است. این چیپست قرار است زیر قاب دو گوشی iPhone ۱۵ Pro و iPhone ۱۵ Pro Max قرار بگیرد؛ بنابراین نتایج بنچمارک منتشر شده متعلق به یکی از این دو گوشی خواهد بود. تراشه جدید مبتنی بر فناوری پردازش ۳ نانومتری تولید می‌شود که جدیدترین تکنولوژی شرکت TSMC است و می‌تواند به بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی کمک کند.

نتایج بنچمارک آیفون ۱۵ پرو

اما تولید این تراشه مدرن ۳ نانومتری برای اپل هزینه بیشتری را نسبت به نسل فعلی به‌همراه دارد. این یعنی مدل‌های پرو خانواده آیفون ۱۵ می‌توانند قیمت تمام شده بیشتری نسبت به مدل آیفون ۱۴ پرو داشته باشند. نتایج بنچمارک آیفون ۱۵ پرو نشان می‌دهند که این گوشی موفق شده ۳۹۸۶ امتیاز را از آزمون تک هسته‌ای و ۸۸۴۱ امتیاز را از آزمون چند هسته‌ای پلتفرم گیک‌بنچ ۶ کسب کند. از آنجا که این امتیاز با امتیازهایی که لپ تاپ‌های مک بوک اپل کسب کرده‌اند برابر است، شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد. آیا آیفون‌های نسل آینده اپل از نظر توانمندی و سرعت هم رده با لپ تاپ‌های مک بوک خواهند بود؟

امتیازهای بنچمارک آیفون ۱۵ پرو، مشابه لپ تاپ مک بوک اپل!

در مقایسه با این نتایج، آیفون ۱۴ پرو با چیپست A۱۶ Bionic‌ امتیازهای ۲۵۰۴ و ۶۳۱۶ را کسب کرده است. اگر این گزارش واقعی باشد، این یعنی عملکرد تراشه A۱۷ در عملکرد تک هسته‌ای ۶۰ درصد و در عملکرد چند هسته‌ای نیز ۴۰ درصد ارتقا یافته‌تر از نسل فعلی است. البته فراموش نکنید که این گزارش توسط اپل تأیید نشده است؛ بنابراین احتمال دارد که آن شایعه‌ای بیش نباشد.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا