زنجان

نتیجه مقاومت در دوران دفاع مقدس، حفظ خاک و اقتدار کشور بود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی صبح امروز در کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان با تاکید بر اینکه جنگ ذاتا امر خوبی نیست چرا که عوارض خود از ویرانی‌های اقتصادی تا تلفات جانی را دارد، اظهار کرد: ولی خوب نباید یادمان برود که آنچه در کشور ماه اتفاق افتاده این است که ما نجنگیدیم بلکه دفاع کردیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه منجی آزادی ما در سال ۵۷ در کشور شاه زده پرچم را بر دست گرفته و طاغوت را سرنگون و انقلاب را پیروز کرد، افزود: دم مسیجایی آن ابرمرد و آن خدامرد آن بود که صاحبان اصلی انقلاب یعنی محرومان به سرمنزل مقصود رسیده و در صدد بازسازی ویرانی‌های ناشی از طاغوت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله بود.

وی با اشاره به اینکه ما در حال اقدام برای بازسازی کشورمان بودیم که از زمین و هوا مورد هجوم قرار گرفتیم وزیر امورخارجه‌ عراق صحبت از سه ایران در کنار عراق و یا خود صدام ادامه مصاحبه را به تهران موکول کرد، تصریح کرد: یادمان باشد در آن مقطع ما دو راه پیش رو داشتیم که یکی تسلیم و دیگری مقاومت بود که اگر بنا به تسلیم بود اصلا انقلاب نمی‌کردیم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بعد از مدتی مشخص شد که جنگ آغاز شده بین ایران و عراق نبوده بلکه ژنرال‌های درجه‌دار ابرقدرت‌های شرق و غرب هم در کنار صدام ایستاده‌اند و اسرای ۱۷ کشور بیانگر مشارکت کشورهای دیگر در این جنگ بوده است، تصریح کرد: نتیجه این استقامت بود که عزت و اقتدار را نصیب مردم ایران کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه کشور ما برای انقلاب و نظام هزینه بسیاری داده است، افزود: اما باید متوجه بود که تسلیم شدن هم هزینه داشت که این هزینه برای دشمن سنگین‌تر بود که زوال حمله کنندگان به کشور ما بود که باید پرسید الان صدام کجاست و مقاومت کنندگان در کجا هستند.

وی با تشریح جدایی راه حق و باطل از اول تاریخ بشریت تصریح کرد: پیروزی جویندگان راه حق وعده الهی است و از این رو است که با مقاومت رزمندگان حتی یک وجب از خاک ایران در دست دشمن بعثی باقی نماند.

آیت‌الله خاتمی تقدیم ۳۵۳۵ شهید را هزینه انسانی دوران دفاع مقدس دانست و افزود: اما جوانان بدانید که در جنگ جهانی دوم بدون مقامت در مقابل متجاوزان ۹ میلیون کشته و قحطی و بدبختی بعد از آن نصیب شد پس هزینه مقاومت بسیار کمتر از تسلیم و ذلت بود.

امام جمعه زنجان با تقدیر از برگزارکنندگان کنگره گفت: برگزاری این نوع کنگره‌ها نباید به محدود به این کنگره شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴


 2021-10-31 02:09:42

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا