زنجان

نحوه تخصیص بودجه به استانها با تصویب مجلس تغییر می‌کند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایرانی از زنجان، محسن افشار چی در دیدار دبیر و اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی استان زنجان اظهار داشت: در طرح جدید دولت، با تاسیس صندوق توسعه در استان‌ها، بخش عمده‌ای از درآمدها از محل استانی حاصل و در خود استان‌ها هزینه خواهد شد. 
استاندار زنجان این طرح را در راستای تمرکز زدایی بودجه عنوان و اضافه کرد: برای این منظور در سال آینده در استان زنجان ۳۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۸.۷ درصد نرخ رشد، پیش‌بینی شده است. 
وی همچنین سرمایه‌گذاری در بخش مسکن ملی در استان زنجان را ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: سهم تولید ناخالص استان اکنون سه دهم درصد است.
افشارچی همچنین از تدوین مطالعه طرح اقتصادی استان خبر داد و گفت: تلاش می‌شود توسعه و رشد اقتصادی در استان علمی، منطقی، متوازن و بر اساس ظرفیت‌ها و برش استانی صورت گیرد.
استاندار زنجان با ذکر اینکه سبد صنعتی استان متنوع و متقاضی برای سر مایه‌گذاری کم نیست، تصریح کرد: مصمم هستیم با همکاری تیم کارشناسی و تسهیل‌گر و کارگشا بویژه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، زمینه سرمایه‌گذاری در استان به خوبی مهیا و فراهم شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه شخصا به وجود و لزوم احزاب در کشور اعتقاد دارم، ضمن تحسین عملکرد حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان حزب سازمانی و ریشه‌دار کشور، یاد آور شد: رشد و توسعه استان به همیاری، همراهی و همفکری احزاب نیازمند است.
در این دیدار دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به سبقه خدمات انقلابی و اجرایی این حزب در کشور به عنوان حزب نظام افزود: حزب مؤتلفه اسلامی در طول مبارزات سیاسی و انقلابی خود ضمن پرهیز از افراطی‌گری، با عقلانیت و با خواستگاه دینی و مذهبی، یاریگر نظام بوده و آنرا یک رسالت مهم در منشور حزبی خود می‌داند. 
رضا رحیم پور با ذکر این نکته که حزب مؤتلفه اسلامی با ۴۲ حزب در کشورهای مختلف در ارتباط است، افزود: ارتباطات بین‌المللی مؤتلفه اسلامی در خیلی مواقع، برای دولت و عرصه رایزنی‌های دیپلمات، موثر بوده که نمونه بارز آن دیپلماسی حزبی برای ورود واکسن به کشور بود.
وی همچنین توجه عمیق به بحث توسعه متوازن در استان و یا قطب سازی مطلوب در حوزه‌های تخصصی و ظرفیت استان، ایجاد صنایع پاک و تسریع در راه‌اندازی پتروشیمی زنجان را خواستار شد.
دبیر حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه سطح و میزان درخواست نیازها، توسعه و بالندی مناطق را در پی دارد، گفت: حزب مؤتلفه اسلامی آماده است تا با ظرفیت‌های خود برای پیشبرد اهداف  مدیریت اجرایی استان کمک کند.
در این دیدار هر یک از اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی استان هم دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/۲۳۰۸


 2021-12-24 10:05:10

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا