بوشهر

نخستین موتور دریایی بومی ایران‌ رونمایی شد

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در حاشیه رونمایی از نخستین موتور دریایی بومی ایران‌ ‌در پایگاه هفتم آذر نیروی دریایی جمهوری اسلامی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:  صد در صد میدان را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دادیم و به جز این موفقیت هم انتظار دیگری نیست چون این توان به صورت بالفعل وجود داشت که ما آن را بالقوه تبدیل کردیم.

وی بیان داشت: این توانمندی را در عمق دو هزار کیلومتری اقیانوس داریم استفاده می‌کنیم که این بسیار توانمندی ارزشمندی است و آنهایی که تفکر راهبردی در حوزه دریا دارند متوجه هستند که امروز چه اتفاقی اتفاده است.

به گزارش فارس، امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و ‌امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نخستین موتور دریایی بومی ایران‌ساخت ‌با قدرت ۳۶۰۰ اسب بخار با نام مکران ‌در پایگاه هفتم آذر نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

این موتور دریایی که توسط فعالان فناور کشور بومی‌سازی شده و به بهره‌برداری رسیده است، نیاز صنعت دریایی را به موتورهای دریایی برای استفاده از شناورهای رزمی تامین می‌کند. این موتور قادر است سرعت شنا‌ورهای ‌نظامی را تا ۳۰ گره دریایی افزایش دهد. قبلا سرعت این شناورها ۱۵ گره دریایی بود.

انتهای پیام/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا