سیستان و بلوچستان

نرخ باسوادی در سیستان و بلوچستان ۸۴.۷۵ درصد است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، حبیب تراقویی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هم‌اینک میانگین جامعه بی‌سوادی کشور ۰/۹۶ درصد است که سیستان و بلوچستان با ۱۱/۸ درصد فاصله معناداری با میانگین کشوری دارد.

وی افزود: همین اختلاف روی جامعه سواد زن و مرد هم تاثیرگذار است در کشور اختلاف جامعه سواد خانم‌ها به آقایون ۲/۷ درصد بوده اما در سیستان و بلوچستان ۹/۹ درصد است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بحث اختلاف سطح سواد در مناطق شهری و روستایی در کشور ۷/۱ درصد بوده که در استان ۱۴/۵ درصد است که در رتبه آخر کشور قرار داریم و امیدواریم که به همت و تلاش و برنامه‌ریزی شرایط بهتری را برای منطقه رقم بزنیم.   
وی بیان کرد: در زمان فرمان حضرت امام(ره) برای تشکیل نهضت سوادآموزی جامعه باسواد کشور ۴۱ درصد بود که امروز به بیش از ۹۶ درصد رسیده است.

تراقویی ادامه داد: در دوره تحکیم سواد در کشور حدود هشت هزار و ۸۱۰ بی‌سواد داشتیم که تاکنون چهار هزار و ۸۰۰ نفر جذب شده اند و همچنان این امر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان توانستیم با توافق‌نامه آموزشی کلیات کار حوزه سوادآموزی را در ۳۲ منطقه و شهرستان دنبال کنیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: حوزه سوادآموزی صرفاً سواد خواندن و نوشتن نیست لذا باید مهارت‌های زندگی را در کنار خواندن و نوشتن آموزش داد.

وی بیان کرد: در سیستان وبلوچستان در مراکز زندان نیز کلاس‌های سوادآموزی دایر شده و حدود ۲۱۰ نفر از بی‌سوادان را شناسایی کردیم که هم‌اینک مشغول سوادآموزی‌ هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: این استان با ۲۹ درصد نرخ باسوادی در سال ۵۸ از بی‌سوادترین استان‌های کشور به شمار می‌رفت که امروز به  ۸۴٫۷۵ درصد رسیده است.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا