سیستان و بلوچستان

نشاط، امید و ابتکار شاخصه‌های جوانان است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، سعید دهنوی امروز در سخنرانی مجازی در مراسم گرامی‌داشت روز دانشجو که با حضور دانشجویان و فعالان تشکل های دانشجویی، مدیران، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برگزار شد، امید و ابتکار دانشجویان را شاهراه پیشرفت استان قلمداد کرد و اظهار داشت: لازمه تحرک و تحول جوانان دانشجو، شناخت شش مؤلفه مهم است که مشتمل بر شناخت خود، زمان، زمین، زمینه، همراهان و دشمنان است.

مسئول مرکز استانی سازمان فضای مجازی سراج در سیستان‌وبلوچستان پس از تبیین ظرفیت انسان و جایگاه آن در نظام خلقت عنوان داشت: پیروی از دین اسلام که خردپذیری و خردپروری جزء اصول آن محسوب می‌شود و معجزه پیامبر اسلام در قالب کتاب عرضه شده مایه افتخار و مباهات جامعه علمی مسلمان است.

وی با اشاره به اذعان فلاسفه و دانشمندان غربی در تفاوت ماهوی دین اسلام با ادیان تحریف شده در حوزه مسائل عقلی و توجه به امور اجتماعی، بیان داشت: اعتقاد به تساوی در آفرینش و لغو امتیازات قومی و اصالت دادن به تقوا به عنوان معیار کرامت انسان ها، یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز دین اسلام است.

مسئول مرکز استانی سازمان سراج استان، در ادامه جوان را برخوردار از سه شاخصه انرژی، امید و ابتکار دانست و افزود: استفاده مکرر از لفظ جوان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به این قشر، نشانگر اهمیت و نقش جوانان در انقلاب اسلامی است. 

وی با استناد به عنوان افسر جوان جنگ نرم که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان اطلاق شده، موفقیت‌های دانشجویان را در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی  متذکر شد و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی باعث شد ایران از یک کشور ضعیف و سرخورده به یک قدرت مستقل و برخوردار از فن‌آوری‌های هسته ای، نانو، سلول‌های بنیادین، و موفق در حوزه پزشکی، تبدیل شود.
وی ادامه داد: پیشرفت ۱۵ برابری در حوزه پزشکی، افزایش ۲۰ برابری پزشکان داخلی و کاهش نیاز دارویی به خارج از کشور از ۷۵ درصد به پنج درصد، بخشی از توفیقات انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی است.

دهنوی لزوم همراهی و ارتباط برادرانه دانشجویان شیعه و اهل سنت دانشگاه را خاطرنشان ساخت و هم‌چنین تعامل علمی با مجامع دانشگاهی در پاکستان را هم دارای اهمیت دانست و افزود: دشمنان اصلی جوانان سیستان‌وبلوچستان بعد از عوامل تفرقه و مزدوران استکبار، یأس، بی‌اعتمادی و تنبلی است که شناخت درست دشمنان لازمه غلبه بر آنهاست.

وی بعد از برشماری ظرفیت‌های ویژه ایران، لازمه شناخت سیستان‌وبلوچستان را آشنایی با فرصت‌ها، تهدیدها، قوت‌ها و ضعف‌ها عنوان کرد و بعد از ذکر مصادیقی از هر  مورد، بیان کرد: سه زمینه علم و پژوهش، اقتصاد و فرهنگ جزء اولویت‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی و بالاخص در استان سیستان‌وبلوچستان است که دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر می‌توانند هم‌افزا با دانشجویان سراسر کشور در این عرصه‌ها نقش‌آفرین باشند.

وی لزوم همراهی و ارتباط برادرانه دانشجویان شیعه و اهل سنت دانشگاه را تاکید کرد و هم‌چنین تعامل علمی با مجامع دانشگاهی در پاکستان را دارای اهمیت دانست و افزود: دشمنان اصلی جوانان سیستان‌وبلوچستان بعد از عوامل تفرقه و مزدوران استکبار، یأس، بی‌اعتمادی و تنبلی است که غلبه بر این موارد مستلزم شناخت درست از آنهاست.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا