کردستان

نظارت بر عملکرد مدیران اولویت برنامه‌های ستاد امر به معروف کردستان است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، محمود الله‌مرادی در جلسه مشترک با مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان اظهار کرد: در جلسات هیچ تعارفی با مدیران نداریم و در صورت مشاهده تخلفی با آنها برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به تغییر نگرش ستاد امر به معروف و نهی از منکر  گفت: امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد توصیه و امر به خوبی‌ها و کارهای پسندیده فعالیت می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: ترویج معروفات را به صورت گسترده انجام می‌دهیم.

وی یادآور شد: در راستای ترویج معروفات شوراهایی با حضور سه هزار نفر در روستاها و‌ ادارات تشکیل دادیم.

وی با اشاره به اینکه شورای امر بمعروف و نهی از منکر دارای پشتوانه قوی و قانونی است، افزود: قانون قاطعانه از آمران بمعروف حمایت می‌کند.

به گفته الله‌مرادی، ورود افراد فاسد به شوراهای امر بمعروف و نهی از منکر ممنوع است.

وی اجرای فریضه امر به معروف را یکی از فرایض دینی دانست و گفت: در این راستا روحانیون نقش حایز مهمی دارند این در حالی است که حوزه علمیه جایگاهی در این زمینه نداشته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به اهمیت و تاثیرات امربه معروف در جامعه گفت: آموزش  امر بمعروف و نهی از منکر می‌تواند نتایج مثبتی بدنبال داشته باشد.

وی اظهار کرد: در این راستا به ۳۴ هزار نفر از افراد داوطلب امر به معروف آموزش‌های لازم ارایه شده است.

الله‌مرادی فعال کردن ستاد امر به معروف در شهرستان‌های استان را یکی از دغدغه‌های این نهاد عنوان کرد و افزود: امکانات لازم برای تحقق این مهم وجود دارد و اساتید دانشگاه و اهل کار در این زمینه همکاری خواهند کرد.

وی  خواستار ارایه راهکارها و  مناسب جهت رفع کاستی ها و ضعف های این حوزه به ستاد امر بمعروف و نهی از منکر شد.

حل آسیب‌های اجتماعی تنها با اجرای امر به معروف امکانپذیر است

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان نیز در این جلسه گفت: حل آسیب‌های اجتماعی تنها با اجرای امربه معروف و نهی از منکر در میان مردم امکانپذیر است.

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه بیشترین آمار فساد مربوط به استان کردستان است گفت: برخورد با مدیران فاسد نیازمند حمایت همه نهادهای استان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های امنیتی و غیر امنیتی دانست.

وی تاکید کرد: در رابطه با مدیران فاسد مجموعه هایی که باید حساسیت داشته باشند حساسیت لازم را ندارند.

رنجبر امر بمعروف را یک مجموعه مردم نهاد دانست و گفت: مطالبه‌گری زمانی محقق می‌شود که از پشتوانه مردمی برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای امر بمعروف به صورت حاکمیتی نتیجه‌بخش نیست اظهار کرد: اگر امر بمعروف در بدنه مردم و با جریان مردمی حرکت کند می‌تواند به موفقیت دست یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان با اشاره به بی‌اثر بودن امر بمعروف از سوی قدرت سیاسی افزود: با نقش‌آفرینی مردم و فعال کردن بدنه اجتماع این ستاد می‌تواند کارایی اثربخشی داشته باشد و هزینه‌های اضافه بر مجموعه امر بمعروف را نیز کاهش دهد.

وی سلامت جامعه را مرهون سلامت مسوولان آن جامعه دانست و گفت: اجتماع مردم باطن مسوولان هستند، وجود ضعف و کاستی‌ها ( تبعیض، بی‌عدالتی، ظلم و … ) در جامعه بیانگر آن است که مسولان جامعه وظایف خود را بدرستی انجام نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: اجرای امر بمعروف در جامعه باید در میان طبقه خواص جامعه اجرا و نهادینه شود.

به گفته وی، طلبه‌ها در حوزه امر بمعروف فعالیت دارند و ستاد امر بمعروف از ظرفیت مبلغین حوزه‌های علمیه بهره بگیرد.

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا