کردستان

نظرات نخبگان و پژوهشگران در تدوین سندآمایش سرزمینی اعمال شود/ اسناد بالادستی شکل ویترینی دارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، اسماعیل زراعی‌کوشا عصر امروز در هشتمین جلسه شورای برنامه.ریزی و توسعه استان کردستان که با دستور کار ارائه سند آمایش سرزمین استان برگزار شد اظهار کرد: سند آمایش سرزمین آینده‌نگری است که تمام اقدامات باید منطبق بر آن و جهت پیشرفت استان باشد.

وی افزود: توسعه‌دادن به معنای وسعت بخشیدن نیست بلکه به معنی پیشرفت و ارتقاء بخشیدن جامعه است.

استاندار کردستان گفت: یک بیماری در کشور وجود دارد که خیلی به اسناد بالادستی اعتنا نمی‌کنیم و این اسناد در حد همان شکل ویترینی خود باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به اسناد بالادستی باید اصلاح شود، گفت: باید الزامی وجود داشته باشد تا تمام مدیران نگاه ویژه‌تری به این اسناد داشته باشند.

استاندار کردستان بیان کرد: سند آمایش سرزمین باید تا سال ۱۴۲۰ مشرف بر تمام تصمیم‌گیری‌ها باشد. 

وی از مسوولین خواست که سند آمایش را مورد بررسی قرار دهند و در جلسات متعدد آن‌را موضوع به موضوع بررسی و پایش کنند.

زارعی‌کوشا اظهار داشت: در سند منتشر شده باید از نظر نخبگان، محققان و دانشمندان بهره برد چراکه کردستان از ظرفیت‌های علمی بالای برخوردار است.

شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امید است همه باهم با مدیریت جدید یک برنامه توسعه‌ای خوب برای استان داشته باشیم.

وی افزود: آب، خاک و ‌مرز سه ضلع یک مثلث هستند که باید به عنوان ظرفیت‌های مهم استان در سند آمایش سرزمین جایی داده شوند.

قاسمی‌پور بیان کرد: با بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان می‌توان در راستای توسعه استان تصمیمات مهمی اتخاذ کرد تا موجب سرعت گرفتن قطار توسعه و پیشرفت در استان باشیم.

وی یکی از مزیت‌های استان کردستان را منابع انسانی با ارزش آن عنوان کرد و گفت: باید همزمان از ظرفیت‌های دولت و ملت استفاده کرد و از جزیره‌ای عمل کردن جلوگیری کرد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا