لرستان

نقش بی‌بدیل توسعه پتروشیمی لرستان در گردش چرخ اقتصاد

مجتبی مالزیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد، اظهار کرد: لرستان با وجود ظرفیت‌های بسیار اما طی سال‌های گذشته از زیرساخت‌های توسعه به میزان لازم بهره نبرده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی تحصیل‌کرده این استان می‌تواند در کاهش بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعیموثر واقع شود.

تحلیل‌گر حوزه انرژی در تشریح برخی مزایای توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی لرستان، بیان داشت: جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش صادرات غیرنفتی در راستای سیاست‌های اقتصادمقاومتی از مهمترین این مزایا است.

وی، ایجاد ارزش افزوده و نیاز مالی کم جهت سرمایه‌گذاری در مقایسه با صنایع بالادست و میانی را از دیگر مزایای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی لرستان برشمرد و افزود: بدون تردید این مجموعه با مجاورت در کنار شهرک صنعتی می‌تواند در تحویل خوراک صنایع پایین دستی نقش خوبی ایفا کند.

مالزیری با بیان اینکه پتروشیمی لرستان می‌تواند موتور محرکه اقتصاد استان محسوب شود، گفت: مهمترین کار در حال حاضر برای استان، فراهم کردن زمینه‌های اشتغال است، با توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی لرستان شاهد اشتعال‌زایی بالا با هزینه کم شد.

دانشجوی دکترای سیستم‌های انرژی،‌ پتروشیمی لرستان را بستر مناسبی برای تولید بدون کارخانه با استفاده از پتانسیل موجود در مشاغل خانگی عنوان و خاطرنشان کرد: دانش فنی ساده و قابل دستیابی نسبت به صنایع بالادست پتروشیمی و صرف زمان کوتاه برای عملیات نصب و راه‌اندازی کارخانجات صنایع پایین دستی دیگر مزایای توسعه پتروشیمی لرستان به شمار می‌رود.

وی، آلایندگی صنایع پایین دستی پتروشیمی لرستان را بسیار کمتر از سایر صنایع تولیدی دانست و افزود: با تحقق توسعه صنایع پتروشیمی می‌توان به تنوع محصولات این حوزه از جمله پلاستیک، لاستیک، رنگ و رزین، چسب، کامپوزیت، شوینده‌ها و … دست یافت.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا