زنجان

نقش مهم رسانه‌ها در آموزش و فرهنگ‌سازی مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، پرویز خالقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان زنجان که با حضور اعضا و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در محل فرمانداری برگزار شد، با اشاره به نقش پررنگ رسانه‌ها در آموزش و فرهنگ سازی اظهار داشت: بلای خانمان سوز مواد مخدر یکی از چالش برانگیزترین مواردی است که کل جهان را درگیر کرده به طوری که این موضوع یک امر فرا منطقه ای و بین‌المللی شده است.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه مقابله شاهد اقدامات خوبی هستیم، تصریح کرد: بخش عظیمی از مقابله را باید در پیشگیری و ممانعت از ورود مواد مخدر به کشور و به تبع آن استان و شهرستان متمرکز کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه واقعیت این است که دولت و حاکمیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر به تنهایی قادر نیست نتیجه مطلوب را بگیرد، افزود: لذا نیازمند همیاری و همکاری مردم، خانواده ها و سمن‌ها هستیم و از دستگاه‌های متولی انتظار داریم راهکارهای عملیاتی را پیشنهاد دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه سازمان ورزش و جوانان بیشترین ارتباط را با جوانان و نوجوانان دارد، باید تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود را در جهت پر کردن اوقات فراغت این قشر از جامعه بکار گیرد.

خالقی با اشاره به اینکه اعتیاد زمینه ساز بسیاری دیگر از مشکلات و مسایل اجتماعی بوده و می‌تواند نقش مهمی در کمتر توسعه یافتگی هر جامعه‌ای داشته باشد، اظهار داشت: برای مصون سازی آحاد جامعه، چاره‌ای جز ورود سازمان‌های مردم نهاد و خانواده‌ها به این موضوع مهم نداریم.

فرماندار شهرستان زنجان از مدیران خواست اگر در مجموعه اداره و سازمان خود مکانهای بلا استفاده‌ای دارند حتما به فرمانداری معرفی کنند تا در جهت سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، برای برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی گروه‌های همتا استفاده شود.

انتهای پیام/۲۳۰۸


 2022-01-05 10:06:03

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا