کردستان

نماینده مجلس: ثروت معادن تنها به جیب عده‌ای خاص می‌رود/ کردستان در حوزه اشتغال وضعیت بغرنجی دارد

 به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، پرویز اوسطی صبح امروز در شورای اداری استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به فرموده امام راحل، انقلاب اسلامی با یک کلمه به نام وحدت کلمه به پیروزی رسید و تا امروز جلو رفته است.

وی خاطرنشان کرد: امروز همبستگی ملی، وفاق و همدلی وحدت و یکپارچگی و هم‌افزایی کلیدواژه‌ها و رمز عبور کشور از شرایط سخت پیش‌رو در این جبهه سخت اقتصادی است.

اوسطی تصریح کرد: مردم ایران همواره پای وحدت ملی بوده و در مسایل مختلف این مهم را اثبات کرده‌اند این ما مدیران و مسوولان هستیم که باید مواظب این وحدت و یکپارچکی باشیم و از رفتارهای دوگانه و چندگانه دوری کنیم و شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که مسیر توسعه و آبادانی در کشور و استان هموار شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم استان کردستان همواره نماد وحدت و وفاق ملی و وحدت در جهان اسلام بوده‌اند و امیدواریم این وحدت همچنان تداوم داشته باشد تا بتوانیم مسائل توسعه استان را جلو ببریم.

وی خاطرنشان کرد: کردستان بیش از هر زمان دیگر نیازمند توجه و حمایت است، ظرفیت‌های فوق‌العاده فراوان در این استان در ابعاد و وجوه مختلف وجود دارد این همه مزیت مانند مرز، کشاورزی و نیروی انسانی مستعد در استان داریم ولی متاسفانه با وجود همه این ظرفیت‌ها سهم استان ما از تولید ناخالص ملی کشور بسیار پایین است.

اوسطی افزود: این مسئله بسیار سخت است وقتی آمار و ارقام ارائه می‌شود، بگویند درآمد یک کردستانی پایین‌تر از نصف میانگین کشوری است.

وی عنوان کرد: وظیفه ما در قبال مردم کردستان خیلی سنگین است و همه باید در این مسیر تلاش کنیم. 

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطار توسعه کردستان راه افتاده است، گفت: علی‌رغم تمام خدماتی که نظام در استان کردستان داشته اما کماکان عقب‌ماندگی‌ها زیاد است.

وی افزود: امروز قطار توسعه کردستان راه افتاده و همه موظف هستیم سوار این قطار توسعه شویم و در مسیر توسعه و آبادانی استان از دیگران عقب نمانیم.

اوسطی تصریح کرد: استاندار جوان و پرتلاش در استان مستقر شده و دولت مردمی هم به صورت جدی پای کار است لذا باید از این ظرفیت استفاده کنیم و موضوع را پیش ببریم.

وی با تاکید براینکه کردستان را همه ما باید به مانند یک پروژه ببینم و این پروژه را در زمان محدودی که در اختیار داریم جلو ببریم و به یک سطح از پیشرفت برسانیم، خاطرنشان کرد: باید یک پازل مدیریتی قوی و قدرتمند در مسیر پیشبرد این پروژه توسعه‌ای داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در این راستا از ظرفیت همه نخبگان در سطح استان و در سطح ملی استفاده شود.

وی اظهار کرد: امروز کشور برای توسعه و گذر از مشکلات نیازمند مدیرانی است که تفکر جهادی و انقلابی دارند نه تفکر کلاسیک و پشت میزی، و باید از چنین افرادی در پست‌های مدیریتی استفاده شود.

اوسطی تصریح کرد: استان کردستان در حوزه اشتغال وضعیت بغرنجی دارد و جز استان‌های آخر کشور هستیم که می‌طلبد در این زمینه برنامه‌ریزی مناسب صورت بگیرد.

وی ادامه داد: این رویه‌های جاری در حوزه اشتغال حلال معضل بیکاری در کردستان نیست بلکه باید از ظرفیت هلدینگ‌هایی که در سطح کشور وابسته به دولت وجود دارد در این مسیر بهره‌گیری شود و یکی از راهبردهایی که می‌تواند مشکل اشتغال استان را حل کند و ارزش‌افزوده به دنبال داشته باشد شکل‌گیری زنجیره‌های ارزش در بخش‌های مختلف استان است.

وی عنوان کرد: در حوزه کشاورزی، مجوز صنایع تبدیلی و تکمیلی متناسب با الگوی کشت و نیازها صادر شود و سرمایه‌گذار پای کار بیاید.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در حوزه معادن هم معتقدیم شیوه فعلی استفاده در کشور ظلم به کشور و مردم است چرا که درآمد و ثروت معادن را یک گروه خاص به جیب می‌زنند و حداقل در کردستان در سفره مردم نیست.

وی افزود: شورای معادن باید به کمک نمایندگان مجلس این وضعیت را سامان دهیم و بهره‌برداری از معادن باید مشروط بر ایجاد زنجیره ارزش و فراوری باشد.

اوسطی در پایان عنوان کرد: باید به سرمایه‌گذارانی در حوزه معادن مجوز داده شود که زنجیره ارزش را ایجاد می‌کنند و برای استان ارزآوری داشته باشد و اشتغال واقعی ایجاد کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا