کردستان

نماینده مجلس: دغدغه معیشت مردم و امنیت کشور اولویت مجلس است/جلسات فانتزی در کردستان کاربردی نیست

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، علیرضا زندیان صبح امروز در شورای اداری استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مجلس انقلابی و مردمی در بخش‌های مختلف ورود کرده و امروزه دغدغه اول آن تامین معیشت مردم و امنیت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: قانون افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از اقدامات بسیار خوبی بود که انجام شد و امیدواریم با توجه به تغییرات در مدیریت بورس، اتفافات خوبی در آینده در این حوزه رقم بخورد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی با توجه به وجود یک میلیون و ۲۰۰هزار واحد خالی در کشور از دیگر اقدامات خوبی بود که انجام شد و می‌تواند در کاهش قیمت مسکن و اجاره بهای مسکن که امروز وضعیت افسارگسیخته‌ای دارد، تاثیرات مثبتی داشته باشد.

وی عنوان کرد: طرح تقویت امنیت غذایی در کشور و حمایت از رونق کشاورزی و غیره می‌تواند اختلافاتی که در بین دو وزارت جهاد کشاورزی و صمت در قیمت گذاری وجود داشت، را سامان دهد.

زندیان ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح توسط دولت زمینه رفع این مشکلات فراهم شود.

وی گفت: جهش تولید مسکن و تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی انقلابی در کسب و کار و تامین مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر است که استارت خورده و امیدواریم با تامین زمین موردنیاز، به سرعت جلو برویم.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصلاح ساختار بانک مرکزی از دیگر اقدامات ارزشمند مجلس است، چرا که با گذشت ۵۰ سال بانک مرکزی همچنان به صورت سنتی اداره می‌شود و به یک معضل تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: نظارت کاملی بر بانک‌های خصوصی وجود ندارد باید در صدور برخی مجوزها در این حوزه تسهیلگری‌های لازم صورت بگیرد.

زندیان افزود: قانون حمایت از خانواده‌، اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و قانون رتبه‌بندی معلمان که کلیات آن با بیش از ۲۰۰ رای در مجلس تصویب شده و جزئیات آن نیز برای بررسی به زودی به مجلس خواهد آمد.

وی خطاب به استاندار جدید استان کردستان، گفت: نمی‌خواهم ناامیدتان کنم ولی کار سختی در این استان در پیش دارید، کردستان ظرفیت‌های توسعه زیادی دارد اما با موانع توسعه‌ای زیادی روبه رو هستیم و این موانع توسعه‌ای برخی مواقع در زبان مدیران دولتی و سیاسیون مطرح می‌شود و به بخش خصوصی نگاه نشده است.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلسات بررسی موانع توسعه استان باید بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد و از آنها برای ورود به این مسائل دعوت شود.

وی عنوان کرد: جلسات فانتزی که امروز در سطح استان برگزار می‌شود کاربردی نیست در حالیکه جلسه باید خروجی داشته باشد و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

زندیان اظهار کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در استان داریم که باید در مسیر اجرا و بهره‌برداری از آن جهادگونه تلاش شود.

وی تصریح کرد: پروژه زنجیره فولاد استان ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و راه‌آهن نیز به عنوان یکی از پروژه‌های مهم همچنان تا رسیدن به نتیجه کار دارد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصوبه تبدیل ۹۰ هزار هکتار اراضی دیم استان به آبی به صورت شفاف اعلام شود چند درصد آن تحقق پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: در حوزه زیرساخت‌های راه با مشکلات زیادی مواجه هستیم و هر روز خسارت‌های جانی و مالی زیادی به مردم وارد می‌شود که ۵ نیروی متخصص هوافضای سپاه در جاده‌ بیجار دیواندره مصداق بارز این خسارت‌هاست و این ظلم بزرگ به جامعه است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا