سیاسی

نواب: سرویس‌های صهیونیستی پشت پرده اهانت به قرآن هستند

نواب: سرویس‌های صهیونیستی پشت پرده اهانت به قرآن هستند

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برگزیده های ایران، حجت الاسلام عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت صبح امروز سه شنبه (۳۱مرداد)، در نشست خبری، با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، اظهار داشت: امام حسین علیه السلام خود رسانه بزرگ است و این رسانه توانسته است همه را در سراسر جهان مجذوب خود کند و حتی افرادی حضور دارند که شاید مسلمان نباشند اما عشق به حسین و آل حسین را دارند از این رو همگان حسین را دوست دارند و حسین قرآن را دوست دارد.

تأکید حجت‌الاسلام نواب به تصمیم‌گیری درباره سفرهای عمره

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد بی حرمتی و جسارت به قرآن کریم هستیم همانطور که در عاشورا خیمه های قرآن ناطق حسین را آتش زدند امروز این عمل شنیع در برخی کشورها صورت میگیرد و امروز به بهانه آزادی و آزادی بیان قرآن را می سوزانند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه قرآن معجزه جاوید الهی است، گفت: بیش از ۱۴ قرن است که قرآن هل من مبارز می طلبد و قرآن تحدی خداوند است و در این ۱۴ قرن یک آیه شبیه آن درست نشده است و این کتاب با سایر کتاب های الهی متفاوت است؛ زیرا امروز شاهد پنج نوع انجیل هستیم اما قرآن یک کتاب و بدون تغییر مانده است.

نواب با بیان اینکه هیچ مسلمانی تاکنون هیچ کتاب آسمانی و انجیل را به آتش نکشیده است، تصریح کرد: مسلمانان به همه ادیان و کتاب های آسمانی احترام میگذارند و این احترام مسلمانان از جانب پیامبر اسلام نشأت گرفته است اما چون مخالفان نمی توانند با قرآن مقابله کنند دست به سوزاندن این کتاب می زنند.

وی تاکید کرد: سوزاندن قرآن یک حرکت سیاسی و طرح ریزی شده از سوی سرویس های صهیونیستی برای درگیر کردن ادیان است، اما همین حرکت از جانب سایر ادیان هم محکوم شد و پاپ شخصا این حرکت مزبور را به شدت محکوم کرد.

در بخش دیگر این نشست، حجت‌الاسلام حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در سخنانی بیان کرد: هرساله شاهد تولیدات فرهنگی خوبی در رابطه با اربعین هستیم که در پایان این نشست از آنها رونمایی خواهد شد. امیدواریم مانند هر سال شاهد برگزاری یک اربعین خوب و جهانی باشیم. احترام به حاکمیت دولت عراق، تقویت مرجعیت دینی در عراق و عزت و تکریم  مردم عراق سه اصلی هستند که باید در پیاده روی اربعین مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامی که امسال مانند سال‌های گذشته انجام شده این است که، اصول و سیاست‌های مرتبط با اربعین و چالش‌های آن و گفتمان‌های اصلی و راهبردها تهیه و احصا شده است. همچنین چند کار جدید اتفاق افتاده است: یکی بحث موکب‌های علمی است که در راستای فعال‌سازی نهادهای مردمی در حال انجام است. هشت حلقه علمی در نجف خواهیم داشت. مجموعه ایده‌ها و مقالات به کتاب تبدیل خواهد شد. علاوه براین، در نجف بر سر مزار ابوالمهدی المهندس مراسم ویژه‌ای در نهم شهریور ماه برگزار خواهد شد. تکریم مواکب عراقی، برگزاری اجتماعی با موکب‌داران عراقی و تجلیل از جانبازان و شهدای مقاومت و نقش مهم شهدای امنیت برجسته‌تر خواهد شد. کارگاه‌های مهارت‌آموزی در عرصه‌های دینی و فرهنگی هنری افزایش یافته است. تمام اتوبوس‌هایی که به سمت مرز در حرکت هستند یک روحانی خواهند داشت و تا کنون ۲۰۰۰ روحانی برای این کار هماهنگ شده‌اند.

در پایان این نشست از سه محصول ستاد مرکزی اربعین رونمایی شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا