مازندران

نکا و قابلیت‌های طبیعی برای جذب توریست شهری

به گزارش برگزیده های ایران از نکا، مجموع پروژه‌های انجام شده سال‌های اخیر در نکا و زیباسازی‌های مختلف شهری نه تنها رضایت شهروندان را تا حد بسیار بالایی جذب کرده است، بلکه موجب شده تا مسؤولان استانی هم به قابلیت‌های مختلف شهری نکا اذعان داشته باشند.

مهدی رازجویان در حاشیه بازدید از منطقه گردشگری قرمرض نکا، پل و سد لاستیکی که توسط شهرداری نکا در حال ساخت است؛ در گفت‌وگویی اظهار کرد: شهر نکا در بخش توسعه شهری و زیباسازی‌ها با استفاده از توان و تلاش شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر نکا در حال توسعه است.

وی افزود: مجموعه فعالیت‌های انجام شده در نکا نویدبخش توسعه شهری است و می‌توان امیدوار بود که با انجام این فعالیت‌ها چهره شهر نکا عوض شده و با توجه به قابلیت‌های فراوان، این منطقه مکانی برای جذب توریست‌های شهری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به وجود آب معدنی قرمرض در این منطقه گردشگری که دارای املاح معدنی است، از آن به عنوان برند ملی و جهانی یاد کرد و افزود: اقدامات خوبی توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر نکا رقم زده شد و مکانی تفریحی و توریستی در حاشیه شهر برای شهروندان، مسافران و گردشگران در قالب پارک جنگلی قرمرض فراهم شده است.

رازجویان با اعلام اینکه پارک جنگلی و گردشگری قرمرض نکا نقطه عطفی برای تبدیل شدن نکا به قطب گردشگری است، تصریح کرد: با توجه به موقعیت و قابلیت‌های فراوان در نکا، مجموعه گردشگری و پارک جنگلی قرمرض نکا می‌تواند قابلیت‌های فراوانی را برای گردشگران و مسافران به نمایش گذارد.

وی همچنین به در دست ساخت بودن پل نکا  و سد لاستیکی اشاره کرد و افزود: پل نکا برای تردد بهتر و مطلوب‌تر برای شهروندان در دست ساخت است و سد لاستیکی هم از دیگر طرح‌های شهرداری نکاست که با انتخاب پیمانکار برای اتمام کار در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

*چشمه آب معدنی قرمرض مشهورترین جاذبه گردشگری نکا

شهردار نکا هم در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران اظهار کرد: چشمه آب معدنی قرمرض از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان نکا و دارای خواص درمانی است که ساماندهی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای رفاه حال شهروندان و گردشگران مانند آلاچیق ، سکوی نشیمن ، سرویس بهداشتی، نمازخانه و پارک باز فراهم شده است و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

موسی خلیلی گفت: مجموعه قرمرض یکی از بزرگترین پروژه‌های تفریحی توریستی در شرق مازندران است که با توجه به ویژگی درمانی چشمه آن می‌تواند محل جذب توریست درمانی در منطقه و قطب گردشگری استان باشد.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۲/غ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا