مازندران

نگاه استاندار جدید مازندران تنها به شهر‌های بزرگ محدود نباشد

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان سوادکوه، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی امام‌جمعه زیراب سوادکوه در خطبه‌های نمازجمعه، یکی از ویژگی‌های انسان مومن را ایمان به غیب برشمرد و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: این کتاب هیچ‌گونه شک و ریبی در آن نیست و انسان‌های مومن و باتقوا را هدایت می‌کند و خداوند اولین شاخصه انسان متقی را، ایمان به غیب می‌داند و مصداق اعظم ایمان به غیب، خداوند است. 

وی با بیان اینکه عالم قبر و قیامت، یکی دیگر از مصادیق ایمان به عالم غیب است، افزود: خداوند می‌فرماید: آنچه از عمل خیر و بد انجام می‌دهید و آنچه در ذهن شماست در نامه اعمال نوشته می‌شود و در واقع نامه اعمال همان تجسم اعمال است.

وی خاطر نشان کرد: شیخ بهایی در کتاب اربعین می‌فرماید: آنچه که در بحث ترازوی روز قیامت مطرح است، حق آن است‌ که خود اعمال انسان همراه او باشند. 

خطیب نمازجمعه زیراب با توجه به برخی روایات، درمورد لحظه پس از مرگ انسان مؤمن، تصریح کرد: طبق روایات وقتی روح انسان مومن از بدنش جدا می‌شود، ارواح ۷۰ هزار اهل ایمان و ۷۰ هزار ملائکه رحمت، به استقبال روح آن انسان می‌آیند، چراکه خداوند می‌خواهد تمام سختی‌هایی که انسان مومن در دنیا کشیده را جبران کند.

 حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی امام‌جمعه زیراب سوادکوه در خطبه‌های نمازجمعه با توجه به انتخاب و معارفه استاندار مازندران، اظهار کرد: اگرچه انتخاب استاندار با تاخیر انجام شد ولی آرزوی موفقیت داریم و تبریک می‌گوئیم و مازندران به اندازه کشور هلند است و از نظر آب‌وهوایی شباهت دارند و هلند با تولید گل و گیاه خودش را اداره می‌کند، آیا مازندران نمی‌تواند؟ باوجود ظرفیت‌های انسانی و طبیعی، بیشترین آمار بیکاری را در مازندران و همچنین سوادکوه داریم. 

رضایی خطاب به استاندار جدید مازندران، تصریح کرد: صدا و درد و دل ما و مردم ما به گوش شما برسد که در کشاورزی و صنعت فقط در حرف خلاصه نشویم، توانمندی‌های بالقوه سوادکوه را به بالفعل تبدیل کنید تا جوانان برای اشتغال، مهاجرت نکنند.

خطیب نماز جمعه زیراب، بیان کرد: به استاندار جدید پیشنهاد می‌کنم که نگاه‌تان فقط به شهرهای بزرگ نباشد و نیم نگاهی هم به سوادکوه داشته باشید. 

وی با یادآوری فرمایش مقام معظم رهبری درمورد مسوولان، خاطرنشان کرد: آقا فرمودند: مسوولان باید دوره مسؤولیت خود را لطف الهی دانسته و خدمت به مردم را قدر بدانند و از طریق مقامی که بدست آوردند برای مسیر دشوار آخرت، زاد و توشه بردارند. 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تولیدکنندگان را رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمنان، دانسته‌اند و استاندار باید در مرحله اول با تولیدکنندگان شهرستان سوادکوه، جلسه بگذارد و مشکلات آنها را رصد کند و موانع تولید را برطرف کند. 

امام‌جمعه زیراب سوادکوه با گرامی داشت سالروز شهادت شهید “حسن تهرانی‌مقدم”  و یادآوری رویارویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استکبار جهانی در خلیج فارس که اخیرا اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: رویارویی با استکبار، قدرت و اقتدار درونی ما به جان‌فشانی سربازان اسلام همچون تهرانی‌مقدم و سردار سلیمانی برمی‌گردد و شهید تهرانی‌مقدم، شخصیت برجسته، پارسا و باتقوایی که در بحث موشک در دانشگاهی درس نخواند و امروز بزرگترین بازدارندگی در دست ماست و دشمن جرأتی در مقابل ما ندارد.

رضایی اقتدار امروز ایران را حاصل خون شهدا دانست و تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه مثل عربستان اگر قدرتی دارند به آمریکا برمی‌گردد اما اقتدار ندارند و قدرت اقتصادی ایران را نمی‌توان با امارات مقایسه کرد چرا که امارات از خود چیزی ندارد. و اقتدار امروز ما  حاصل خون شهداست و ما مقتدریم، یعنی هرچه داریم از خود ما و درون‌زاست. 

وی افزود: فرق رهبر ما با رهبران دیگر این است که آقا فرمودند: تا زمانی که زنده‌ام از هر مظلومی دفاع می‌کنم که سفارش امیرالمومنین  (ع) است که فرمودند: کمک حال مظلوم و علیه ظالم باشید. اگرچه مشکلاتی در جامعه داریم و برخی که زمام امور در دست‌شان بود در مسیر انقلاب و ولایت نبودند و ضربه زدند اما امروز امیدواریم مسؤولان به قول‌هایی که دادند، عمل کنند. 

خطیب نمازجمعه زیراب با بیان وصیت یکی از شهدا به اهمیت حجاب اظهار کرد: موضوع حجاب اهمیت ویژه‌ای دارد که متاسفانه داریم فراموش می‌کنیم و یکی از شهدا در وصیت خود خطاب به مادرش گفته بود: مادرم اگر جنازه‌ام را دیدی، گریه نکن. موقع دفنم و سر قبرم گریه نکن، زمانی گریه کن که مردان ایرانی بی‌غیرت و زنان ما بی‌عفت شوند.

رضایی ضمن گرامی داشت ولادت امام حسن‌عسکری و تسلیت وفات حضرت معصومه (س) در هفته پیش رو، باتوجه به روز کتاب ‌‌و کتاب‌خوانی، اظهار کرد: هیچ‌گاه اینترنت و موبایل، جای کتاب را نخواهد گرفت‌ و کتاب ویژگی‌هایی دارد که آنها ندارند و فرزندان خود را به سمت کتاب تشویق کنید. 

امام جمعه زیراب سوادکوه با توجه به شناسایی پیکر شهید” فیض‌الله غضنفری” به مقام شهدا درود فرستاد و ضمن ابراز امیدواری از ایجاد اتحاد بین اعضای شورای دوره ششم شهر زیراب، تصریح کرد: امیدواریم شورای دوره ششم موفق باشند و هر چند نامهربانی‌هایی می‌بینیم که به نفع شهر نیست و برای مردم و خدمت قدم بردارید و در این فرصت خدمت‌گزاری که خدا داده، خدمت‌گزار خوبی باشید.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا