کردستان

نگاه دولت به توسعه کردستان مثبت است/اتمام پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج تا قبل از شروع فصل گرما

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا عصر امروز در بازدید و جلسه بررسی پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج که با حضور مدیرعامل شرکت آب و نیروی ایران برگزار شد، دو پروژه مهم سد آزاد و ژاوه را دارای اهمیت عنوان کرد و اظهار داشت: این دو طرح از پروژه‌های پیشران کردستان هستند که علاوه بر آبرسانی، در تحول اقتصادی استان دارای اهمیت هستند.

وی با بیان اینکه برخود وظیفه می‌دانیم که مسائل اساسی استان را پیگیری و به نتیجه مطلوب برسانیم،گفت: علاوه بر پیگیری و اتمام دو سد آزاد و ژاوه، در سدهای دیگر استان نظیر سد چراغ ویس سقز و سد بانه نیز مشکلاتی داریم که در سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان پیگیری خواهیم کرد.

زارعی.کوشا به هزینه اتمام دو سد آزاد و ژاوه نیز اشاره کرد و افزود: در مجموع برای این دو سد مهم یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است که تلاش می‌کنیم با استفاده از ماده ۵۶ آنها را به بهره‌برداری کامل برسانیم.

استاندار کردستان در ادامه به نگاه مثبت رئیس جمهور و هیات دولت به کردستان و توسعه همه جانبه آن نیز اشاره کرد و گفت: در موضوع تهاتر نفت برای اتمام پروژه‌ها می توانیم از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم و چون طرف قرارداد قرارگاه خاتم است انجام این کار به سهولت امکان‌پذیر است.

وی همچنین ضرورت بررسی و ضعیت آب سد ژاوه و مسائل زیست محیطی و بهداشتی آن را مهم توصیف کرد و گفت: لازم است جلسه‌ای در سطح کشوری و با حضور دستگاه‌های ملی برای این موضوع برگزار کنیم.

زارعی‌کوشا همچنین هدف دولت سیزدهم را به اتمام رساندن پروژه‌ها در کمترین زمان ممکن ذکر کرد و گفت: برای طرح‌های مهم آب در استان و خصوصا دو سد آزاد و ژاوه با نرخ امروز ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه  شده است. 

استاندار کردستان اظهار کرد: دو سد آزاد و ژاوه از پروژه‌های بزرگ‌مقیاس استان هستند و امید دارم تا پایان سال ۱۴۰۲ این دو سد به طور کامل به بهره‌برداری برسند.

وی اضافه کرد: با انجام این همه هزینه مردم باید شیرینی و حلاوت این پروژه‌ها را احساس کنند.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد، تا پیش از شروع فصل گرما پروژه مهم انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت توسعه آب و نیروی ایران نیز  اتمام پروژه‌های آبی استان تا دو سال آینده را جزو برنامه‌های وزارت نیرو نام برد و گفت: اتمام سامانه انتقال آب سد آزاد، آبرسانی به سنندج و انتقال آب سد ژاوه به دشت‌های شرقی استان به عنوان اولویت‌های استان به دولت معرفی شد است.

رضوی اضافه کرد: به طور متوسط هر ۶ ماه یک طرح بزرگ آبی در کردستان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در خصوص ارتقا تصفیه خانه فاضلاب سنندج گفت:این طرح تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حتما در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا