اخبار روز

نگرانی شدید اسرائیل از امتناع صهیونیست‌ها برای خدمت نظامی

نگرانی شدید اسرائیل از امتناع صهیونیست‌ها برای خدمت نظامی

هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل روز سه‌شنبه در گفت‌وگوهایی که پشت درهای بسته انجام شد و پایگاه خبری شبکه «i۲۴» این رژیم آن را فاش کرد، اظهار داشت: مخالفت با خدمت نظامی در ارتش تهدیدی برای اسرائیل و اسرائیلی‌ها ایجاد کرده است و قدرت بازدارندگی استراتژیک آن را تضعیف می‌کند.

وی افزود: نمی‌توان با ارتش بازی و از آن به عنوان ابزاری در رویدادهای سیاسی استفاده کرد.

رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل بیان کرد: اسرائیلی‌ها می‌توانند اعتراض کنند اما امتناع از خدمت، ارتش را وارد اختلافات می‌کند.

وی تاکید کرد که اگر موج مخالفت با خدمت در ارتش رژیم اشغالگر ادامه یابد این احتمال وجود دارد که روزهای دشواری در انتظار این رژیم باشد.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، موضوع خودداری از خدمت در ارتش اسرائیل که با افزایش بحران سیاسی و در پی اصلاحات قضایی که به تصویب اولیه کنست رسید، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی را آشفته کرده است.

به نوشته این رسانه‌ها، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در بسیاری از بازدیدهای خود از یگان‌های این ارتش، تاکید کرده است که نیروهای مسلح باید برای انجام وظایف خود خارج از اختلافات، منسجم باقی بماند و دغدغه اصلی باید حفظ کارآیی و آمادگی این نیرو باشد.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین گزارش دادند که از فرماندهان ارشد و ژنرال‌ها خواسته شده است که پیرامون تاثیرات منفی خودداری از خدمت در ارتش با فرماندهان و افسران تحت فرمان خود صحبت کنند.

در همین پیوند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی عصر دوشنبه خود با اشاره به بحران سیاسی در رژیم اسرائیل تاکید کرد که هر آنچه که در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اتفاق می‌افتد نشانه‌ای از پیشروی این رژیم بسوی نابودی است.

رسانه‌های اسرائیلی دیروز نوشتند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در هنگام بازدید از «مرزبانی» این رژیم با بیان اینکه جایی برای خودداری از خدمت در ارتش وجود ندارد، افزود: خودداری از این خدمت، اساس وجودی ما را تهدید می‌کند و نباید جایی داشته باشد.

اشحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته با بیان اینکه این رژیم در یک بحران تاریخی که فروپاشی درونی آن را تهدید می‌کند قرار دارد، افزود: همه ما می‌دانیم که این بحران برای ما یک خطر قومی است.

در حالی که اعتراض سیاسی علیه برنامه قضایی کابینه نتانیاهو در کنست و خیابان‌ها رو به افزایش است، درگیری داخلی در سرزمین‌های اشغالی درباره این برنامه شعله‌ورتر می‌شود.

تا این لحظه، هزاران نفر از نظامیان صهیونیست که دوره احتیاط را می‌گذرانند و بیش از هزاران نفر از آن‌ها که در مشاغل مرکزی قرار دارند، اعلام کردند که در صورت نهایی شدن قانون اصلاحات قضایی، آن‌ها به دوره احتیاطی نمی‌پیوندند.

در حالی که یوآو گالانت وزیر جدید جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که هر فراخوانی برای امتناع از خدمت در ارتش اسرائیل حمله به امنیت این رژیم است، ارتش اسرائیل نگران یک بحران خطرناک در دستگاه احتیاط (نیروهای ذخیره) است.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا