Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
نیاز 28.7 هزار میلیارد ریالی برای تکمیل سدهای زنجان - خبرگزاری برگزیده های ایران
زنجان

نیاز ۲۸.۷ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل سدهای زنجان

 اسماعیل افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان اظهار کرد: زنجان ۶ پروژه سدسازی تکمیل شده برای بهره‌مندی هم‌استانی‌ها دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه پروژه‌های سد تهم با هدف تامین بخشی از آب شرب شهر زنجان و سدگلابر با هدف تامین آب صنعت و کشاورزی منطقه و سد کینه‌ورس با هدف تامین آب شرب شهرهای ابهر و خرم‌دره و تامین آب کشاورزی و صنعت منطقه فعال است، عنوان کرد: سد میرزاخانلوی یک با هدف تامین آب کشاورزی منطقه، سد بلوک با هدف تامین آب کشاورزی منطقه و سد فیله‌ خاصه با هدف تامین آب کشاورزی منطقه، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی کل حجم آب تخصیص یافته به سدهای مذکور در بخش شرب، را ۲۱.۴ میلیون متر مکعب افزود: در بخش کشاورزی و صنعت نیز ۱۶.۶ میلیون متر مکعب و ۵.۵ میلیون مترمکعب آب تخصیص یافته است.

این مقام مسئول در مورد تعداد پروژه‌های سدسازی در دست اقدام نیز گفت: در حال حاضر پنج پروژه سدسازی، دو پروژه آبرسانی، یک پروژه شبکه آبیاری و یک پروژه انتقال آب کشاورزی در دست احداث است.

افشاری میزان اعتبار موردنیاز برای تکمیل این پروژه‌ها را ۲۸ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اهمیت سدسازی در مرحله نخست، تامین آب از منابع آب سطحی و متنوع کردن محل برداشت‌ها از نظر پدافند غیر عامل است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه کاهش برداشت از منابع استراتژیک آب زیرزمینی از دیگر اهمیت سدسازی است، گفت: در صورت جابه‌جایی اصولی و مطالعات جامع که از طرف مشاوران ذی‌صلاح صورت می‌گیرد با حداقل آسیب‌های زیست محیطی  سدها می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹


 2021-12-05 10:05:34

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا