خراسان رضوی

نیمی از شهدای مدافع سلامت از جامعه پرستاری هستند

به گزارش فارس به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در نشست با جمعی از پرستاران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در همه گیری ویروس کرونا، جامعه پزشکی و پرستاران نمره بسیار خوبی را دریافت کردند و صحنه های بی نظیری از فداکاری و ایثارگری را در خدمات رسانی به بیماران خلق کردند.

وی افزود: در نظام سلامت، گروه های مختلفی در حوزه های مختلف تشخیصی، درمانی، توانبخشی در حال خدمات رسانی هستند اما پرستاران ارزش ویژه ای در نظام سلامت دارند و علت آن این است که پرستاران با بیمار عجین می شوند و حضورشان در بالین بیمار، ۲۴ ساعته و مستمر است.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که تفاوتی میان بیمارستان های خصوصی و دولتی در رسیدگی به بیماران وجود نداشته باشد. بیشتر مراجعین به مراکز درمانی دولتی، افراد با درآمد متوسط و پایین هستند و بیمارانی که از سطح درآمد بالایی برخوردار هستند به بیمارستان های خصوصی مراجعه می کنند  و انتظار می رود، بیمارستان های دولتی همانند بیمارستان های خصوصی در رسیدگی به بیمار عمل کنند.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: بحث روانی ارتباط با بیمار از خود درمان بیماری بالاتر است و اعتمادی که بیمار به سیستم درمانی پیدا می کند می تواند در روند درمانی بسیار موثر باشد. سلامت معنوی باید در دانشگاه های علوم پزشکی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا زیر بناهای بسیار قوی و غنی در فرهنگ کشورمان وجود دارد که باید از این موضوع حداکثر استفاده را نمود.

وی در ادامه گفت: همجواری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) فرصتی ارزشمند را برای توسعه سلامت معنوی و خدمات رسانی به بیماران داخلی و بین المللی فراهم نموده است. زمانی که فردی دچار بیماری می شود، ارتباطش با خداوند متعال بیشتر میشود و این راستا می توان با فراهم نمودن مکان های عبادی و توجه به معنویات در مراکز درمانی این امر را تقویت نمودو پرستاران نیز در این زمینه می توانند نقش موثری را ایفا نمایند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا