زنجان

هشدار دادستان زنجان/واگذاری اراضی روستای امند دچار انحراف شده است

حجت‌الاسلام محسن کرمی، دادستان عمومی و انقلاب زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان ضمن تأکید بر رعایت حقوق بیت‌المال اظهار کرد: همبستگی و هم‌افزایی خوبی در این رابطه بین مسؤولان وجود دارد و حرکت‌های خوبی هم انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان افزود: یکی از مواردی که اخیراً پیگیری شده است درباره وضعیت اموال تملیکی است که طی بازدید از آن وضعیت نامناسب و غیر اصولی نگهداری اموال، طولانی شدن نظارت‌ها، عدم ارتباط و دسترسی سریع بین تعزیرات حکومتی و اموال تملیکی، اشکالات در برگزاری مزایده‌ها و توقیف برخی از اموال موجود بررسی شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا تذکراتی داده شده و مهلت یک هفته‌ای درباره تعیین تکلیف این اموال داده شد که در جلسه بعدی باید مسؤولان امر پاسخگو باشند.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان اظهار داشت: در بحث اراضی که از طریق منابع طبیعی در اختیار بنیاد مسکن استان گذاشته شده است، متاسفانه بنیاد مسکن وظیفه خود را بخوبی انجام نداده و یک انحرافی صورت گرفته است که نمونه اخیر آن واگذاری زمین‌ها در روستای امند است، اهالی روستایی که کلا روستا را رها کرده و نزدیک ۲۵ سال است که رفته اند. حال سوال اصلی این است که نهایتا اراضی به چه عنوانی به بنیاد مسکن داده شده است که اهلیت تملک ندارند واگذار شود؟

کرمی به اداره کل بازرسی استان، نیروی انتظامی و اداره اطلاعات ماموریت داد تا اولاً بررسی کنند که اصل این واگذاری‌ها چگونه بوده است؟ و ثانیاً داده‌ها جمع‌آوری شود که آیا واگذاری زمین به خود اهالی این روستا صورت گیرد و نه به کسان دیگر و همچنین در خصوص کوه تراشی نیز بررسی‌های لازم انجام و  نتیجه بررسی‌ها به شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی گزارش شود تا اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/م


 2021-11-23 10:05:16

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا