کردستان

هفته وحدت موجب بیداری کشورهای اسلامی شده است/دولت سیزدهم تلاش می‌کند به وعده‌هایش عمل کند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که با حضور نمازگزاران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد دارالاحسان این شهر برگزار شد، ضمن تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت، پیامبر(ص) را الگوی کامل انسانیت و بانی وحدت و انسجام بین مسلمانان توصیف و اضافه کرد: با ولادت حضرت محمد(ص)، روشنایی جای دنیای تاریک جاهلیت را گرفت و حریت و آزادی، به بشریت هدیه داده شد و امروز بیش از یک میلیارد نفر پیرو رسول مهربانی‌ها هستند.

 امام جمعه سنندج با بیان اینکه نامگذاری هفته وحدت توسط امام راحل(ره) برای مسلمانان پرثمر بوده است، افزود: وجود این هفته، نه تنها برای ایران و اهل سنت و تشیع مایه اتحاد و خیر و برکت بوده، بلکه بانی بیداری کشورهای اسلامی در برابر دشمنان شد.

ماموستا رستمی تصریح کرد: همه باید دستور خداوند مبنی بر حفظ وحدت و چنگ به ریسمان الهی و دوری از تفرقه را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه سنندج گفت: امروز دشمنان دائم به دنبال ایجاد فتنه و اختلاف بین مسلمانان هستند و تنها راه موفقیت در برابر توطئه آنان و حفظ عزت، وجود وحدت در امت اسلامی است.

وی خواستار حفظ اتحاد و انسجام بین کشورهای اسلامی شد و اذعان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن از هر فرصتی برای ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی استفاده می‌کند، بنابراین باید هوشیار باشیم و اجازه عملی شدن توطئه‌های دشمن را ندهیم.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها بر تلاش دولت برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم تلاش می‌کند به وعده‌های خود در زمینه ساخت مسکن برای محرومان و رفع مشکلات اقتصادی جامه عمل بپوشاند که بسیار ارزشمند است.

انقلاب اسلامی زمینه ایجاد اتحاد بین جامعه اسلامی را فراهم کرد

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سنندج هفته وحدت را فرصت مناسبی برای تقویت اتحاد بین جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: طبق فرموده خداوند، همه باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و از تفرقه و تشتت اجتناب کنیم، در غیر اینصورت دچار سستی و ضعف خواهیم شد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد فتنه و تفرقه در میان امت اسلامی هستند، اضافه کرد: دشمنان اسلام به ویژه آمریکا با همدستانش با هدف ایجاد اختلاف در کشورهای اسلامی، به هر حیله‌ای متوسل می‌شوند، بنابراین مسلمانان باید هوشیار باشند و فریب توطئه‌های آنان را نخورند.

وی اظهار داشت: بزرگترین کاری که انقلاب اسلامی کرد، این بود که امت اسلامی را به هوش آورد و شرایط را برای انسجام جامعه اسلامی فراهم کرد که موجب عصبانیت دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

حسینی‌شاهرودی اتحاد را نعمتی الهی دانست و تاکید کرد: امروز دشمنان اسلام و مسلمانان تلاش دارند، امت اسلامی و خانواده‌ها رل از هم بپاشاند و این ما هستیم که باید مراقب و هوشیار باشیم و از اتحاد دست.

وی همچنین پیامبر اکرم(ص) را اسوه اخلاق و وحدت توصیف کرد و اظهار داشت: ایشان زمانی که به مدینه هجرت کردند، اختلاف و دشمنی بین قبایل اوس و خزرج را پایان و امت واحده را با حضور مهاجرین تشکیل داد و ما نیز باید از آموزه‌های رسول‌الله(ص) پیروی کنیم و از تلاش برای حفظ وحدت، دریغ نکنیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا