کردستان

همه مسئولان در قبال محیط زیست باید احساس مسئولیت کنند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، محمد حسن‌نژاد در دیدار با مدیرکل، معاونان و یگان حفاظت محیط زیست استان کردستان و بازدید از مکان‌های امنیتی این اداره کل در سنندج اظهار کرد: عمکلرد محیط زیست این استان، نشان از تعامل خوب آنها با سازمان‌های لشکری و کشوری است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد یگان‌های حفاظت محیط زیست در کشور همواره رصد می‌شود، افزود: استفاده از ظرفیت مردمی در انجام رسالت و ماموریت‌های ما بسیار تاثیرگذار است لذا باید استان ها به این مهم توجه داشته باشند. 

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از معضلات گریبانگیر کارکنان محیط زیست استفاده از سلاح است، گفت: استفاده از سلاح همواره آخرین راهبرد پلیس است و برای آشنایی و نحوه استفاده در شرایط ضروری با درنظرگرفتن موارد قانونی به محیط بانان آموزش داده می‌شود. 

جانشین معاونت حفاظت فیزیکی پلیس پیشگیری نیروی انتظامی آموزش مستمر را منجر به کاهش آسیب‌ها خواند و افزود: در پلیس پیشگیری مجتمع تربیت و آموزشی وجود دارد که یکی از رسالت‌های آن ارائه آموزش و همکاری در راستای تدوین برنامه‌های تفصیلی و آموزشی به یگان‌های حفاظت سازمان‌ها است. 

وی با اشاره به اینکه ۱۳ یگان حفاظت سازمانی در کشور وجود دارد که یکی از آنها یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست است، اظهار داشت: اساتید و مدرسان  مجرب را برای ارائه آموزش‌های لازم به یگان‌های حفاظت محیط زیست استان‌ها اعزام می‌کنیم.

تعدد شاخص‌های عملکردی نشان از گستردگی مأموریت در حوزه کاری محیط زیست دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان هم در این دیدار با اشاره به اینکه تیم کاری خوبی در اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان تشکیل شده است که باعث شده که در سال های اخیر رتبه این اداره کل به ارتقا قابل توجهی دست پیدا کند؛ به تشریح و اهمیت کار محیط بانان هم به عنوان نیروی خط مقدم حفاظت محیط زیست پرداخت و بیان کرد:  تعامل و حامی بودن نیروی انتظامی با محیط زیست در ماموریت ها بیشتر نشان داده می شود که این همکاری ارزشمند در استان بوجود آمده است. 

فریبا رضائی اذعان کرد: بنا به رسالت سازمانی ضرورت دارد که بدنه یگان حفاظت و محیط بانی را بیش از پیش تقویت کنیم و اشد و جدیت کار در زمینه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی باشد.

وی اضافه کرد: رئوس فعالیت‌های متنوع نشان از گستردگی مأموریت در حوزه کاری محیط زیست دارد و همواره با چالش‌ها و مشکلات زیادی هم روبه رو می شود و این رسالت کارکنان این اداره کل را بیشتر کرده است.

رضائی در ادامه به تالاب بین‌المللی زریوار اشاره کرد و تصریح کرد: حساسیت حاکم بر اکوسیستم تالاب و تمام تلاش ما در خصوص حفاظت از پناهگاه حیات وحش است که جلو گیری از طرح‌های عمرانی و تفریحی – گردشگری غیرکارشناسی و خارج از ضوابط و مقررات محیط زیست با تمام فشارها و چالش.ها گواه این قضیه است که ما به عنوان متولی اصلی زریوار آن را رها  نکرده‌ایم. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان به ارائه گزارشی از چالش‌های زیست محیطی استان هم چون معضل کیفیت آب شرب سنندج و مسائل پیش روی آبگیری سد ژاوه پرداخت و گفت: برای تمامی این چالش‌ها توسط این اداره راهکار و پیشنهاد عملی در خصوص رفع این مشکلات ارائه شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا