فارس

هنوز هم کاروان عشاق در پی تابوت‌ها روان هستند;تابوت‌هایی از جنس سلحشوری

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، شهدا آمدند و شهر غرق نور و طراوت شد.

طراوتی از جنس ابدیت. از آن حس‌های ناب که مدتها به دنبالش هستی و نمی‌یابی.

از آن حس‌ها که تو را از برهوت رخوت و خمودی نجات می‌دهد. دستت را می‌گیرد و چراغ راه می‌شود.

شهدا آمدند و تعدادی از شهرهای فارس، هویتی دیگر یافت.

از ۳۶ شهید تفحص شده در کشور، ۹ شهید متعلق به استان فارس بودند که از این تعداد، پنج شهید گمنام و چهار شهید شناسایی شده‌اند.

این شهدای گرانقدر، طی روزهای اخیر در شهرهای شیراز، کازرون، داراب، خفر و قیروکارزین، طی مراسمی باشکوه با استقبال مردم، تشییع شدند.

آدرس رستگاری با پلاک‌های عطرآگین

مردمی که هنوز پایبند آرمان‌های انقلاب و ولایت و دل‌بسته فرهنگ ایثار و جهاد هستند. مردمی که با حضور پلاک باقی مانده شهید هم حضور او را حس می‌کنند و از شهدا شفاعت می‌خواهند.

هنوز هم کاروان عشاق، در پی تابوت‌ها روان هستند. تابوت‌های آکنده از عطر شهامت و سلحشوری.

هنوز هم دل می‌تپد و پا می‌لرزد در قدمگاه شهدا و زیباتر محفلی سراغ نداریم از مراسم تشییع شهدا که به دنبال کاروان، “ای ساربان آهسته ران…” سر بدهیم.

بسیجی شهید «علی اصغر شهبازی»، متولد ۱۳۴۶ و در هجدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ طی عملیات بیت‌المقدس در شلمچه به شهادت رسید که پیکر پاکش در آن منطقه بر جای ماند. پیکر این شهید با تلاش گروه‌های تفحص کشف و هویتش از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شده است.

بسیجی شهید «فیض‌الله کنعانی»، متولد ۱۳۴۴ که طی عملیات بدر در شرق دجله در ۲۲ اسفند۱۳۶۱ به فیض شهادت نائل شد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر او، با تلاش گروه‌های تفحص کشف و هویتش از طریق پلاک هویت همراه شناسایی شده است.

بسیجی شهید «معین‌الدین کهن»، متولد ۱۳۳۸ و در عملیات رمضان در شرق بصره و در۲۳ تیر ۱۳۶۱ به فیض شهادت رسید. هویت پیکر این شهید از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید «حبیب اله حقیقی» در سال ۱۳۴۹ در شهر مبارک آباد قیروکارزین به دنیا آمد و در یکم خرداد ماه ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس در منطقه خرمشهر به شهادت رسید.

با تلاش گروه‌های تفحص شهدا پیکر‌ مطهر شهید حقیقی پی از ۳۹ سال کشف و شناسایی شد و در گلزار شهدای شهر مبارک آباد تشییع و تدفین خواهد شد.

مردم، شهدا را مشایعت کردند

تشییع شهدای تفحص شده در حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) با حضور مسئولان و مردم، همچنین تشییع شهید حقیقی در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز، تشییع شهید گمنام در پارک علم و فناوری فارس، همچنین تشییع شهید با حضور مدافعان سلامت از سوی بسیج جامعه پزشکی استان، بخشی از مراسم استقبال از این شهدا را تشکیل می‌دهد.

در شهرستان‌های داراب، قیروکارزین، خفر و کازرون نیز شهدا با احترام در جمع پرشور مردم مشایعت شدند.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا