زنجان

هیاتی که نه جایی برای ماندن دارد نه جایی برای رفتن!

 به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، کرونا که شیوع پیدا کرد همه جا تعطیل شد و همه برای شکست این ویروس دست به کار شدند، ورزش یکی از بخش‌هایی بود که کرونا قفل محکمی بر روی آن زد و مراکز را به تعطیلی کشاند برخی از سالن‌های ورزشی به نقاهتگاه و پس از آن به مراکز واکسیناسیون تبدیل شد، در این میان آغاز واکسیناسیون بارقه امید پایان این بیماری در جهان را روشن کرد.

در این میان یکی از ورزشکاران رشته تنیس روی میز در استان زنجان طی تماس با خبرنگار برگزیده های ایران از شرایط نامناسب سالن هیأت تنیس روی میز و این رشته ورزشی در شهرستان زنجان گلایه کرد.

وی که نخواست نامش قید شود با اشاره به اینکه در  پی شیوع ویروس کرونا سالن مادران و کودکان به مدت دو سال از سال ۱۳۹۸ که به عنوان تنها سالن اختصاصی پینگ پنگ در شهرستان زنجان است در اختیار علوم پزشکی به عنوان نقاهتگاه قرار گرفت، بیان کرد: با وجود سالن‌های ورزشی خود دانشگاه علوم پزشکی و همچنین نقاهتگاه‌های دیگری که در اختیار این دانشگاه هست سالن ورزشی که بالغ بر ۸۰۰ ورزشکار کودک نوجوان، جوان و بزرگسال در آن فعالیت می‌کنند و در شرایط کنونی که سلامت و ورزش فرزندان این شهر امری مهم است با بسته شدن این سالن همه فعالیت‌های ورزشی فرزندان آنها با تمام هزینه‌هایی که برای رسیدن به سطح قهرمانی کرده‌اند، به صفر رسیده است.

این ورزشکار رشته تنیس روی میز با بیان اینکه آموزش و پرورش پس از مکاتبات صورت گرفته یکی از سالن‌های مدرسه خود را در اختیار این رشته قرار داد، اضافه کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی به صورت حضوری آموزش و پرورش درخواست تخلیه سالن مدرسه را داده و با این شرایط رشته تنیس روی میز بدون جا و مکان شد.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران پیگیر وضعیت اقامت بیماران در سالن مادران و کودکان شدند که متوجه شدند کسی در این مجموعه دوران نقاهت را نمی‌گذراند و اگر هم بگذرانند تعداد معدودی است که فضای بسیار بزرگی را اشغال کر‌ده‌اند، گفت: باید دید چرا با وجود این شرایط هنوز از تحویل این مکان به ورزشکاران خودداری می‌شود.

وقتی پیگیری نتیجه نمی‌دهد

موضوع را از رئیس هیأت تنیس روی میز پیگیر می‌شویم وی با تایید عدم باز پس گیری سالن مادران و کودکان از دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: موضوع را از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیر بوده و هستیم.

سید موسی رضوی با بیان اینکه مجموعه مادران و کودکان به عنوان سالن اختصاصی هیأت تنیس روی میز دایر شده است، گفت: این مجموعه در شرایط کرونایی برای اقامت بیماران در اختیار دانشگاه قرار گرفت اما با فروکش کردن کرونا هنوز خبری از تحویل این سالن به هیأت نیست.

وی با بیان اینکه مدیر کل آموزش و پرورش در شرایطی که این هیأت سالنی برای تمرین نداشت به داد این هیأت رسید و یکی از سالن‌های ورزشی مدرسه خود را در اختیار قرار داد تا فعالیت حرفه‌ای ورزشکاران متوقف نشود، عنوان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی آموزش و پرورش به سالن خود برای فعالیت ورزشی دانش آموزان نیاز دارد.

رئیس هیأت تنیس روی میز با بیان اینکه حتی اجازه انبار وسایل هیأت در انباری سالن مادران و کودکان داده نمی‌شود و میزهای تنیس روی میز که بسیار گران هستند بلاتکلیف هستند که مکانی برای گذاشتن میزها نداریم، گفت: نامه‌نگاری برای تحویل این سالن نیز به نتیجه نمی‌رسد.

وی گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان طی مکاتبه‌ای از استاندار زنجان درخواست مساعدت برای تخلیه سالن را داشته است و مکاتباتی نیز از سوی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مبنی بر تخلیه مجموعه به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و از سوی مدیر کل پدافند غیر عامل به صائینی، معاون بهداشت دانشگاه ارسال شده است.

رضوی با بیان اینکه با وجود این مکاتبات تاکنون اقدامی برای تخلیه این سالن انجام نشده است، بیان کرد: با توجه به مسابقات در پیش رو این شرایط موجب لطمه به ورزش شهرستان خواهد شد و مقدمات گسترش آسیب‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

 

زنجان در شرایط آبی کرونایی

در حالی که تجهیزات رشته تنیس روی میز بلاتکلیف باقی مانده و هنوز سالن مادران و کودکان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است که زنجان در شرایط آبی و زرد کرونایی قرا دارد و کاهش آمار مبتلایان همانند سایر استان‌ها در زنجان قابل مشاهده است.

از سویی دیگر ورزشکاران رشته مذکور می‌خواهند بدانند چرا نباید نقاهتگاه در یکی از سالن‌های دانشگاه علوم پزشکی نبوده و برای این منظور محل دیگری در نظر گرفته نمی‌شود تا این سالن به ورزشکاران تحویل داده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سؤال خبرنگار برگزیده های ایران در مورد وضعیت تحویل سالن مادران و کودکان اظهار کرد: در زمان تست افراد برای کرونا کاغذی در اختیار افراد قرار می‌گیرد در واقع یک محلی پیش‌بینی شده که در صورت نیاز فرد در محل قرنطینه شود.

محمدرضا صائینی با اشاره به اینکه در این مدت علاوه بر سالن مادران و کودکان هتل سپهر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داشت که در زمان سفر رئیس جمهور تخلیه و تحویل داده شد، گفت: استقبال از قرنطینه در سپهر وجود داشت.

وی با بیان اینکه تنها سالن مادران و کودکان در اختیار ما قرار دارد، بیان کرد: پیشنهاد ما حفظ سالن برای بررسی شرایط سویه جدید کرونا است تا اگر شرایط همانند شرایط کرونایی باقی بماند این سالن را تحویل دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه آمادگی تحویل را داریم اما این منوط به داشتن محلی برای قرنطینه است، ادامه داد: امیدواریم با حفظ شرایط موجود بتوان این سالن را تحویل اداره کل ورزش و جوانان داد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹


 2021-12-10 02:05:43

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا