زنجان

هیچ قهرمانی به خاطر کرونا، ورزش را کنار نگذاشته است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، علی خلیلی چچکی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های ورزشی و توجه به ورزش و توسعه و ترویج آن مختص هفته تربیت‌بدنی و ورزش نیست و مسؤولین ورزش همواره در این راستا در تلاشند، اظهار کرد: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم ۱۱ مسابقه را میزبانی کشوری کردیم که این میزبانی‌ها از افتخارات استان و در مسیر اعتلای آن است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه لازمه رسیدن به ورزش قهرمانی، توسعه ورزش همگانی است که کرونا آن را هم تحت تاثیر قرار داد، فزود: با این وجود تلاش کردیم تا در ایام کرونایی در کنار حفظ قهرمانان در اماکن ورزشی، زمینه را برای حضور قدرتمندانه آن‌ها در مسابقات المپیک و پارالمپیک که در نیمه اول سال برگزار شد، فراهم کنیم.

وی با اشاره به میزبانی زنجان در دوران کرونا و برگزار ۱۱ مسابقه کشوری در ایام سخت کرونا اضافه کرد: مسابقه انتخابی تیم ملی شنا، مسابقات انتخابی موی‌تای (آقا و خانم) و انتخابی تیم ملی رده‌های پایه دختران و پسران رشته کاراته از جمله این موارد بود.
خلیلی با اشاره به اینکه تا به امروز تعداد دعوت‌شده‌ها به تیم‌های ملی در بخش آقایان ۳۷ نفر و برگزیده تیم‌های ملی ۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد دعوت‌شده‌ها برای تیم ملی در بخش بانوان نیز ۲۴ نفر و برگزیده تیم‌های ملی نیز ۸ نفر بوده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به آغاز انتخابی تیم‌های ملی برای بازی‌های آسیایی از سوی فدراسیون‌های ورزشی اضافه کرد: ما همچنین بازی‌های آسیایی سال بعد را خواهیم داشت که برای این منظور ستاد بازی‌های آسیایی استان زنجان با هدف افزایش تعداد سهم ورزشکاران زنجان در ترکیب‌ تیم‌های ملی تشکیل شده است و در این زمینه از ورزشکاران  قهرمانان نهایت حمایت می‌شود تا زمینه برای حضور در تیم ملی و موفقیت رد بازی‌های آسیایی فراهم شود.

وی با اشاره اینکه ۳۲ نفر از بانوان استان در تیم‌های ملی حضور دارند، اظهار کرد: درآینده‌ای نه چندان دور تعداد قهرمانان استان دو چندان شده و ورزشکاران استان در تیم های ملی بیشتر باشند.

خلیلی ادامه داد: ستاد بازی‌های آسیایی در استان تشکیل شده و با تدابیر اندیشیده شده سعی در حضور حداکثری در این بازی ها را داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: در راستای ایجاد انگیزه بیشتر برای حضور و موفقیت در بازی‌های آسیایی به دنبال رایزنی با شرکت‌ها و کارخانه‌های مادر استان هستیم و تاکنون موفق شده‌ایم حمایت شرکت پارس سوییچ را بگیریم و قول مساعد دادند قهرمانان را حمایت کنند و در اهدای جوایز دخیل باشند.

وی با بیان اینکه از جمله کارهای زیرساختی که انجام شده است آمایش سرزمینی شهرستان‌ها و روستاهاست، تأکید کرد: با توجه به این آمایش و نیاز سنجی‌های صورت گرفته برای هر روستا به صورت کوتاه مدت حداقل یک خانه روستایی در نظر گرفته شده است که به نوعی مرکز استعدادیابی روستایی باشد و در میان مدت برای روستاها چمن مصنوعی پیش‌بینی کرده‌ایم.

خلیلی با بیان اینکه از ۹۶ تا به امروز ۲۵۰ خانه ی روستایی تجهیز شده است و ۳۷ خانه ی دیگر در روز چهارشنبه همین هفته افتتاح می‌شود، افزود: همچنین ۴ چمن مصنوعی در این مدت افتتاح کردیم و ۲۴ چمن دیگر در دست اجراستو تا پایان سال افتتاح می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان همچنین در مورد استادیوم ۱۵ هزار نفری اظهار داشت: قریب ۲۰ میلیارد ریال برای این استادیوم اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۵۰ درصد آن تخصیص یافت و به همین دلیل نتوانستیم تا پایان شهریور افتتاح کنیم ولی با اعتبار ۱۴ میلیاردی پیش‌بینی شده در صورت تخصیص امیدواریم تا دهه فجر امسال افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی در حوزه جوانان انجام گرفته اظهار داشت: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از طریق یکی از سمن‌های استان از جمله این برنامه‌هاست.

خلیلی با بیان اینکه ۳۶۱ باشگاه ورزشی خصوصی فعال در استان داریم که موجب اشتغال زایی برای ۴۱۲ نفر شده است تصریح کرد: ۵۰ باشگاه ورزشی متضرر و آسیب دیده از کرونا مجبور به تعطیلی باشگاه هایشان شدند و این یک آسیب بزرگ برای جامعه ورزش است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ۳۷۷ پرونده درخواست تسهیلات کرونا با مبلغ بیش از ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که بیش از ۹ میلیارد از آن تا به امروز پرداخت شده است.

معاون اداره ورزش و جوانان استان زنجان نیز در مورد تاثیر کرونا بر ورزش‌های قهرمانی و پایه نیز تصریح کرد: خوشبختانه در سطح قهرمانان فراملی موردی نداشتیم که ورزشکار برای همیشه ورزش را کنار بگذارد و تمامی قهرمانان ورزشی پای کار هستند.

وی اضافه کرد: اداره کل نیز در ایام کرونایی از فعالان حمایت کرده و شرایط را برای تمرین آن‌ها و حضورشان در میادین ورزشی مهیا کرد، هر چند منکر تاثیرات مخرب و منفی کرونا در میزان آمادگی ورزشکاران نیستیم.
غفار امانی با تاکید بر اینکه در رده‌های پایه ورزشی شاهد آسیب جدی بودیم چرا که در ایام کرونایی (۲ سال اخیر) باشگاه‌ها تعطیل بوده و هیئت‌های ورزشی نیز دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی خود را لغو کرده بودند، این خسارت صرفا مربوط به زنجان و ایران نبود و کل دنیا در ورزش پایه دچار خسارت و آسیب شدند.

وی افزود: البته چند وقتی است که مجوز بازگشایی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شده است که وضعیت ورزش روز به روز بهتر شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-10-21 02:04:50

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا