Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
واکسن‌هراسی تهدیدی برای سلامت مردم است/62 درصد جمعیت کردستان واکسینه شده‌اند - خبرگزاری برگزیده های ایران
کردستان

واکسن‌هراسی تهدیدی برای سلامت مردم است/۶۲ درصد جمعیت کردستان واکسینه شده‌اند

آرزو فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در مقابله با کرونا اظهار کرد: در حال حاضر بهترین سلاح مقابله با این بیماری، دریافت واکسن است.

 وی با اشاره به خطر واکسن‌هراسی در شهروندان، افزود: متاسفانه برخی از مردم تمایلی به واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خودداری از حضور در جمع و مکان‌های سربسته و استفاده از ماسک ندارند و همین امر موجب قرارگرفتن استان در وضعیت قرمز و به تبع افزایش شمار مبتلایان، بستری‌ها و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری شده است.

مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه مرگ ناشی از کرونا در صورت عدم دریافت واکسن، مرگ خودخواسته است، گفت: بیشترین آمار مرگ و میرها و  بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها مربوط به کسانی است که واکسن دریافت نکرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: از میان یک هزار و ۲۶۸ نفر از بستری‌های مهرماه جاری در بیمارستان توحید سنندج طبق نظرسنجی‌های بعمل آمده فقط ۱۸۶ نفر آنان واکسینه شده‌اند و بقیه از جمله کسانی بودند که واکسن دریافت نکرده و به اهمیت و کارایی آن در مهار و کنترل این ویروس اعتقادی نداشته‌اند.

فلاحی با بیان اینکه تاکنون ۶۲ درصد جمعیت استان واکسینه شده‌اند، ادامه داد: درصد  تعداد افرادی که در برخی از شهرهای استان کردستان برای تزریق واکسن هنوز مراجعه نکرده‌اند، قابل قبول نیست.

طبق اظهارات این مقام مسئول، این باور غلط است که واکسن مانع از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نمی‌شود چراکه  تاکنون هیچ واکسنی با ایمنی۱۰۰ درصد ساخته نشده است و امکان ابتلا پس از واکسیناسیون وجود دارد اما همه واکسن ها از موارد شدید بیماری و  مرگ جلوگیری می‌کنند، پس جای تعجب نیست  اگر ببینید افرادی که واکسینه شده‌اند دوباره به این ویروس مبتلا می‌شوند اما با مرگ مواجه نمی شوند.

فلاحی اضافه کرد: بر اساس تحقیقات بعمل آمده، میانگین سنی بستری‌های مبتلا به کرونا در استان ۵۷ سال است  که این امر نشان می‌دهد افراد در سنین پایین‌تر هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند.

وی ضمن اینکه از شهروندان درخواست کرد به شایعات مخرب و منفی درخصوص واکسن کرونا توجه نکنند، یادآور شد: تاکنون  عارضه قابل توجهی در خصوص واکسن کرونا  گزارش نشده است و  اکنون تنها راه مقابله با این ویروس،  واکسیناسیون است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا