کردستان

واکسیناسیون بیش از ۷۲ درصد دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال در کردستان

رشید قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج اظهار کرد: بیش از ۷۲ درصدی دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال در استان برای مقابله با کرونا واکسینه شدند.

وی گفت: از مجموع ۱۲۷ هزار و ۵۴۳ دانش آموز استان، تا تاریخ هشتم آبان، ۹۱ هزار و ۴۲۲ نفر، معادل ۷۲ درصد دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه برای واکسیناسیون دانش‌آموزان استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان ۵۴ پایگاه تجمیعی و اختصاصی در سطح استان پیش بینی شده بود، اظهار کرد: دانش‌آموزان در مرحله اول واکسیناسیون به همراه والدین و به صورت مدرسه‌ای و نوبت‌بندی شده، با حضور در مراکز اقدام به تزریق دز اول واکسن نمودند.

 مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه، گزارشی از میزان مشارکت دانش آموزان استان به ترتیب درصد تزریق واکسیناسیون ارائه کرد و گفت: شهرستان دیواندره با ۹۸ درصد، بیجار با ۹۳ درصد و منطقه کرانی با ۹۲ درصد در رتبه های اول تا سوم استان قرار دارند . 

وی افزود: شهرستان سروآباد با ۹۰ درصد، سقز با ۸۸ درصد، سریش‌آباد با ۸۵ درصد، قروه با ۸۰ درصد، بانه با ۷۸ درصد، کامیاران با ۷۸ درصد، دهگلان با ۷۵ درصد، موچش با ۷۵ درصد، کلاترزان با ۶۶ درصد، ناحیه یک و دو سنندج با ۶۱ درصد، مریوان با ۵۹ درصد و منطقه زیویه با ۵۸ درصد در رتبه بعدی قرار دارند. 

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پایان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و فعالیت مدارس، در صورتی که دانش آموزی تا زمان بازگشایی  اقدام به تزریق واکسن نکرده باشد، هر دو هفته یکبار باید برای حضور در سر کلاس درس، تست  کرونا بدهد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا