فارس

واکسیناسیون ۱۸ هزار دام توسط جهادگران دانشجوی استان فارس

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز،گروه جهادی شهید صدرالله فنی زیر نظر حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز و با تایید و ثبت در سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس فعالیت داردکه اردو های خود را بصورت جامع با حضور همه کارگروه‌های تخصصی جدا و همچنین بصورت فعالیت در حاشیه شهر برگزار می کند. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز  با بیان اینکه گروه جهادی شهید صدرالله فنی از سال ۹۲ تاسیس شد‌ است ادامه داد: گروه جهادی شهید صدرالله فنی، شامل کارگروه های تخصصی مختلف  فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، دامپزشکی، مطالبه گری و… است که این گروه جهادی تا به حال در شهرستان های مختلف از جمله داراب و مرودشت و سرچهان و اوز و… فعالیت های جهادی مختلف و موثری را انجام داده است.

علیرضا مینائی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسئول گروه جهادی شهید صدرالله فنی؛ آقای مسلم حزباوی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مواد می باشد توضیح داد: گروه جهادی شهید صدرالله فنی، با حضور بالغ بر ۲۰۰ دانشجوی فعال در این گروه، اردو های خود را بصورت جامع با حضور همه کارگروه‌های تخصصی و  بصورت فعالیت در حاشیه شهر برگزار می کند.

وی افزود: یکی از حرکت های موفق گروه جهادی شهید صدرالله فنی؛ برگزاری اردوی جهادی در تابستان امسال و با حضور بیش از ۹۰ نفر از دانشجویان برادر و خواهر در منطقه سرچهان و روستای کم برخودار این شهرستان می باشد که فعالیت های تخصصی مختلف عمرانی؛ فرهنگی؛ آموزشی؛ رسانه‌ای؛ مطالبه گری؛ دامپزشکی و‌… انجام شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز ، با اشاره به اتمام اردو در شهرستان لار و گراش در تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آذر ماه  که با حضور ۴۰ نفر از دانشجویان برادر و خواهر جهادی برگزار شد،توضیح داد:این اردوی جهادی صرفا فقط کارگروه تخصصی دامپزشکی مشغول به خدمت و جهاد بود که این افراد وظایف مختلفی بر عهده داشتند.

 علیرضا مینائی این اقدامات را به صورت مختصر برشمرد و گفت: واکسیناسیون دام  سبک وسنگین، تزریق واکسن هاری، بیماری یابی و نمونه برداری از حیوانات از جمله این اقدامات بود.

وی از فعالیت های انجام شده در مناطق کم‌برخوردار وصعب العبور استان فارس گفت و ادامه داد: در اردوی جهادی شهرستان سرچهان که بیش از ۱۸هزار دام سبک واکسینه شدندو در اردوی جهادی شهرستان اوز تقریبا ۱۰ هزار دام سبک و سنگین واکسینه شدند و به سگ های گله، واکسن هاری تزریق شد و همچنین در اردوی جهادی شهرستان‌های لارستان و گراش که تعداد حاضران در این اردو ۴۰ نفر که شامل ۸ گروه اجرایی و ۲ گروه پشتیبان که هر کدام دارای ۴ نفر بود، تشکیل شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز جزئیات اردو  این گونه توضیح داد و گفت: محل اسکان افراد در اردوی شهرستان لارستان و گراش در بخش صحرای باغ بود که این کارگروه جهادی ۴۰ نفره همزمان هر دو شهرستان‌های لارستان و گراش را پوشش می‌دادند.

علیرضا مینایی با اشاره به دلیل اصلی انتخاب این منطقه برای فعالیت افزود: احتمال درگیری بیماری به دلیل مرزی بودن این مناطق برای شهرستان‌ها و پراکندگی جغرافیایی دامداری‌ها و وجود راه‌های صعب العبور بود.

وی در ادامه صحبت هایش افزود :به لطف خدا این گروه جهادی توانست به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد اهدافی از قبیل، واکسیناسیون بیش از ۲۰ هزاردام سبک و سنگین در منطقه صحرای باغ از شهرستان لارستان و تقریبا ۱۰ هزار دام سبک و سنگین در منطقه فداغ از شهرستان گراش و در این بین از برخی دامداری‌ها برای شناسایی بیماری توسط هیئت علمی دانشگاه دکتر نصراله احمدی نمونه برداری انجام شد.

انتهای پیام/ ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا