خوزستان

واکنش آبفا اهواز به حادثه مرگ یک کودک در جوی فاضلاب| جوی‌های رو باز گلدشت کارِ شهرداری است

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، در پی انتشار خبر غرق شدن یک کودک در جوی روباز فاضلاب در منطقه گلدشت اهواز، شرکت آبفا اطلاعیه‌ای صادر کرد.

این اطلاعیه به این شرح است:

“ضمن عرض تسلیت درگذشت کودک دو ساله ساکن منطقه گلدشت به خانواده محترم آن مرحوم، به عرض می رساند آبفا اهواز فاقد کانال فاضلاب در منطقه گلدشت بوده و جوی های روباز فاضلاب در آن منطقه توسط شهرداری احداث شده‌اند.”

بنا بر این گزارش، این ششمین کودکی است که بر اثر سقوط در فاضلاب رها شده در معابر یا جوی‌های روباز تخلیه نشده، جان خود را از دست می‌دهد و ماجرای تلخ آنها رسانه‌ای می‌شود.

جوی‌های روباز این مناطق به دلیل عدم تخلیه و نظافت توسط شهرداری اهواز، سلامتی و جان شهروندان را به خطر انداخته است.

شرکت آبفا اهواز نیز هیچ برنامه‌ و زمان بندی جهت رفع مشکلات شبکه فاضلاب مناطق کم‌برخوردار ارائه نکرده و چندی قبل تعدادی از مدیران آن به اتهام فساد مالی دستگیر شدند.

ضمن آنکه رسیدگی به مناطق غرب اهواز در نقشه‌های طرح جامع ساماندهی فاضلاب مشاهده نمی‌شود.

در سال‌های اخیر، بارندگی باعث آبگرفتگی شدید معابر و ورود جریان فاضلاب و آب باران به منازل مردم شد و به ویژه در مناطق کم برخوردار خسارات هنگفتی را به زندگی مردم وارد کرد.

چندی قبل مدیرعامل هلدینگ نیرو به عنوان مجری طرح ساماندهی فاضلاب اهواز گفت: با رفتارهای فعلی شهرداری اهواز و سایر مسوولین، انتظار رئیس جمهور برای اجرای دوساله طرح محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا