بوشهر

واکنش استاندار بوشهر به تاخیر در انتصاب مدیران/ ۵۱۴ میلیون متر مکعب آب از گناوه رفت!

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر پیش از ظهر امروز در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: در قبل از انقلاب و در دوران طاغوت مردم هیچ نقش و جایگاهی در دستگاه‌های حکومتی نداشته‌اند اما بعد از انقلاب مردم بودند که دولت‌ها را انتخاب می‌کردند و نقش بسزایی در سرنوشت خود داشته‌اند. 

اصحاب رسانه معاونین پنجم در استانداری هستند

استاندار بوشهر تصریح کرد: استاندار در چارت چهار معاون دارد اما من همیشه می‌گویم که پنج معاون دارم و معاون پنجم بنده اصحاب رسانه هستند. 

وی گفت: رسانه‌ها با مطالبه‌گری خود باید در کنارمان باشند و ما را یاری کنند تا بتوانیم گام‌های مؤثری را برای ملت عزیز ایران برداریم.

محمدی‌زاده در خصوص اقدامات دولت مردمی بیان کرد: دولت طی ۱۰۰ روز اول کاری خود اقدامات مؤثری را در کشور انجام داده است و از جمله اقدامات خوب آن بحث ورود به مسائل بیماری کرونا و واکسیناسیون جمعی بوده است. 

استاندار بوشهر افزود: با تدبیر خود دولت و انجام واکسیناسیون جمعی امروز شاهد کاهش بسیار خوب روند ابتلایان به کرونا در کشور هستیم و زندگی قبل از کرونا به مردم برگشته است. 

وی در خصوص دیگر اقدامات دولت گفت: کنترل نقدینگی در کشور یکی دیگر از اقدامات اساسی و مهم دولت طی ۱۰۰ روز اول کاری خود بوده است که توانسته با موفقیت انجام دهد. 

ظرفیت ذخیره ۲۰ میلیون بشکه نفت در خارگ

محمدی‌زاده ضمن بیان اینکه استان بوشهر فقط در جزیره خارگ ظرفیت ذخیره ۲۰ میلیون بشکه نفت را دارد و محل خوبی برای تولید صنعت نفت و گاز است ابراز داشت: در استان بوشهر ۲۴ پالایشگاه نفت و گاز فقط در عسلویه داریم و ۱۸ واحد هم در حال ساخت است که در ماه‌ها و سال‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که استان بوشهر را قطب تجارت کنیم بیان کرد: مراجعه سرمایه‌گذاران به استان بوشهر بسیار زیاد است و در حال بررسی هستیم تا بتوانیم افراد اصلح را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم. 

استاندار بوشهر در خصوص انتصابات بیان کرد: طی مشورتی که با استانداران و افراد با تجربه در وزارت کشور انجام داده‌ام بسیار سریع در روند انتصابات عمل کردیم  به‌نوعی که برخی‌ها می‌گویند در دولت قبل تا تحول انجام شد و اولین نفر را جابجا کرده‌اند هشت ماه زمان برده است و اما در این دولت فقط طی ۵۰ روز این اقدام را انجام داده‌ایم. 

معرفی ۱۷ مدیر کل به وزارتخانه‌ها

وی در خصوص انتصابات مدیران ادارات گفت: انتصاب مدیران کل بر عهده وزارتخانه‌ها است و ما فقط پیشنهاد دهنده هستیم با این‌ وجود هم ۱۷ نفر را پیشنهاد داده‌ایم و در وزارتخانه‌ها در حال بررسی هستند. 

استاندار بوشهر درباره انتصاب دو فرماندار دیگر در دشتی و دشتستان و نیز بخشداران گفت: معاونین فرمانداران و بخشداران این استان تا پایان دی‌ماه تغییر و یا ابقاء خواهند شد. برای تغییر فرمانداران دشتی و دشتستان منتظریم فرمانداران بهتری پیدا کنیم و در فرصت‌های مناسب تغییر می‌کنند.

وی بیان داشت: با وجود اینکه تغییرات در استان در دولت‌های پیش زمانبر بوده اما ما در این مدت ۷۵ روزه از شروع کار سه معاون استاندار، هشت فرماندار و شش مدیر کل ستادی را در استان تغییر داده‌ایم.

استاندار بوشهر در خصوص استخدامی‌های استانداری گفت: در دولت قبل حدود ۵۳ نفر مراحل استخدامی آن‌ها در وزارت کشور برای استانداری بوشهر انجام‌ شده اما به دلیل اینکه به تغییر دولت مواجه شده بودند دست نگه‌داشته‌اند، طی پیگیری‌هایی که با وزیر کشور داشته‌ایم قرار شده به‌زودی اقداماتی در این باره انجام شود. 

محمدی‌زاده افزود: ۹۳ مصوبه سفر رئیس‌جمهور تاکنون ابلاغ‌ شده است و مبلغ چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان مربوط به ۱۲ حوزه مختلف است و از این مبلغ هزار و ۸۰۰ میلیارد آن تعهد سازمان برنامه و بودجه است.

۴۰۰ میلیون دلار اعتبار برای راه آهن بوشهر- شیراز

استاندار بوشهر در خصوص پروژه راه‌آهن بیان داشت: گل مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر پروژه راه‌آهن است که با پیگیری‌هایی که شده و هماهنگی‌هایی که با استان فارس صورت گرفته بنا شده ۴۰۰ میلیون دلار به این پروژه اختصاص داده شود که از این مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار آن سهم استان بوشهر و ۲۰۰ میلیون دلار آن سهم استان فارس است. 

وی ادامه داد: طی ۵۰ روز گذشته پیگیری‌های پیاپی در خصوص راه‌آهن با مرکز انجام داده‌ایم به‌نوعی که چند روز گذشته هم جلسه با همین موضوع با معاون اول رئیس‌جمهور برگزار کرده‌ایم. 

وی در خصوص طرح جهش مسکن بیان کرد: استان بوشهر سهمیه ساخت ۵۴ هزار واحد مسکن را دارد که الحمدالله مکان‌یابی آن انجام‌شده و تاکنون ۱۹ هزار نفر واجد شرایط ثبت‌نام کرده‌اند. 

محمدی‌زاده افزود: تا ۳۰ آذرماه مهلت ثبت‌نام برای متقاضیان تمدید شده است و ما از همه هم استانی‌هایی که واجد شرایط هستند درخواست می‌کنیم ثبت‌نام کنند. 

وی در خصوص تسهیلات طرح جهش تولید مسکن گفت: در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان در شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون و در روستاها تا ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات با اقساط ۲۰ساله پرداخت خواهد شد.

۵۱۴ میلیون متر مکعب آب از گناوه رفت!

استاندار بوشهر با اشاره به موضوع آب استان گفت: در گذشته سهم استان بوشهر از آب سد چم‌شیر ۵۱۴ میلیون متر مکعب تعیین‌ شده بود که ۳۶ هزار هکتار از اراضی لیراوی و گناوه را آبیاری کند و کانال انتقال هم در دست‌ساخت بود ولی این امتیاز را لغو کردند و صدایی هم از کسی درنیامد.

وی تأکید کرد: تخصیص ۵۰ درصد سهمیه اشتغال به نیروهای بومی در پارس جنوبی از دیگر مصوبات دولت بوده که تاکنون عملی نشده و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۳۰ درصد نیروهای بومی جذب شده‌اند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا