Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
وجود ۴۵۲ پروژه دارای بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آذربایجان‌شرقی - خبرگزاری برگزیده های ایران
آذربایجان شرقی

وجود ۴۵۲ پروژه دارای بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، شاهین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ادبیات برنامه‌ریزی و بودجه کشور مجموعه فعالیت‌هایی که به منظور تحقق اهدافی صورت می‌پذیرند، پروژه نامیده می‌شود و به مجموع پروژه‌ها طرح گفته می‌شود، بر این اساس پروژه مجموع چندین فعالیت است که می‌تواند اهداف بسیار خرد نظیر حمایت از یک زنبوردار و یا اهداف کلان نظیر احداث یک سد را مشتمل شود.

وی افزود: برخی از این پروژه‌ها طی مدت زمان یک سال خاتمه یافته و به‌صورت مستمر سالیانه تکرار می‌شوند و برخی در طی مدت زمانی و برای یکبار اجرا می‌گردند، از این‌رو در انتخاب تعداد و نوع پروژه‌ها باید به تعاریف دقت کافی نمود. مراجع مختلف در تعدد پروژه‌ها و نوع آنها به استناد منابع مالی مختلف و نوع تعاریف پروژه، اعلام نظر می‌کنند.

فتحی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تعداد پروژه‌های تامین اعتبار شده از محل اعتبارات در اختیار آذربایجان‌شرقی ۹۹۳ مورد در قالب ۲۳۵ طرح و طرح‌های تفویض شده از محل اعتبارات ملی ۳۴ مورد تحت عنوان استانی ویژه و طرح‌های ملی  از محل اعتبارات ملی ۶۱ مورد است.

معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همچنین یادآور شد: بر اساس اعتبارات در اختیار وزارتخانه‌ها، پروژه‌ها و طرح‌های دیگری نیز در استان در حال اجرا بوده که مستلزم اخذ اطلاعات از دستگاه‌های اجرایی مربوطه است.

فتحی ادامه داد: از مجموع پروژه‌های استانی و استانی ویژه به تعداد یک‌هزار و ۳۰ مورد، تعداد ۶۶۴ مورد پروژه به صورت احداثی و توسعه می‌باشد و بقیه در قالب پروژ‌ه‌های مستمر دسته‌بندی می‌شوند که در میان این پروژه‌های احداثی و توسعه ۴۵۲ مورد دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد هستند.

معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همچنین متذکر شد: اعتبار مورد نیاز برای خاتمه ۴۵۲ پروژه احداثی و توسعه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در سال‌جاری مبلغ ۸۳۰ میلیارد تومان است که در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات این پروژه‌ها خاتمه می یابند.

وی، ۶ طرح مهم از این مجموعه طرح‌های یاد شده را نام برد و تصریح کرد: به منظور اولویت‌بندی پروژه‌های مهم استان از میان تمام طرح‌های استانی و ملی که شاید در سطوح بالا به آن اشاره‌ای نشد، می‌توان به پروژه‌هایی مانند احداث محور جدید راه‌آهن میانه-تبریز-ایستگاه خاوران-ایستگاه راه‌آهن قدیم، احداث آزادراه تبریز- بازرگان، احداث بزرگراه خواجه -ورزقان-سه‌راهی آقابابا، احداث قطار شهری تبریز، ایجاد مدول دوم تصفیه.خانه فاضلاب شهر تبریز و انتقال آب ارس به دشت تبریز اشاره کرد.

 فتحی در خصوص اینکه آیا اعتباری برای اجرای آنها وجود دارد، بیان داشت: اعتبار این پروژه‌ها در مبلغ ذکر شده بالا نمی‌گنجد و به اشکال مختلف نظیر سرمایه‌گذاری بانک‌ها، بخش خصوصی، فاینانس، اعتبارات عمومی صورت می‌گیرد که در سال‌‎های اخیر به دلیل تغییرات قابل توجه در هزینه، انجام کار نیازمند بازنگری در اعتبار مورد نیاز برای شروع برخی و خاتمه این پروژه‌هاست.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا