کردستان

وجود ۸۴۶ مرکز طرف قرارداد بیمه تأمین اجتماعی در استان کردستان

وجود ۸۴۶ مرکز طرف قرارداد بیمه تأمین اجتماعی در استان کردستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، شیرزاد قادرپور اقدم مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان در نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه فجر، اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال مراجعین سرپایی ۹۴۳ هزار ۷۷۱ مورد شامل ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و دندان پزشک بوده است.

وی افزود: مراجعه به مراکز پاراکلینیک در بازه زمانی ۹ ماهه امسال ۵۷۴ هزار و ۹۱۹ مورد شامل داروخانه، رادیولوژی، سنوگرافی، ام ار ای و فیزیوتراپی بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان، بیان کرد: موارد بستری در بیمارستان های سقز و سنندج تا پایان آذرماه امسال، ۱۶ هزار و ۷۳۴مورد بوده که از این تعداد ۷ هزار و ۱۷۳ مورد منجر به جراحی شده است.

قادرپور اقدم با اشاره به اینکه ۸۴۶ مرکز طرف قرارداد بیمه تأمین اجتماعی در استان وجود دارد، عنوان کرد: در بخش درمان غیرمستقیم سه میلیون و ۹۵۳ هزار و ۲۶۱ بار مراجعه به مراکز طرف قرار داد انجام شد که در این راستا شاهد افزایش ۴۰ درصدی بودیم.

وی ادامه داد: در بخش بستری نیز در بازه زمانی ۸ ماهه، ۶۴ هزار و ۳۹۳ مورد تحت پوش قرار گرفته که ۳۴ هزار و ۴۶۷مورد جراحی شده اند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان، با اشاره به نوسازی بافت قدیمی بیمارستان سقز اشاره و ذکر کرد: احداث ام بی آر بیمارستان سقز برای زایمان ایمن با هدف کمک به جوانی جمعیت در ۳۷۰ مترمریع و چهار تخت فعال و ۷۵ میلیارد ریال اعتبار، ۲ نوبته شدن درمانگاه کامیاران و تکمیل و راه اندازی درمانگاه دیواندره از اقداماتی است که به ثمر رسیده است.

قادرپور اقدم همچنین به درمانگاه دهگلان پرداخت و گفت: این ساختمان در ۲ طبقه با ۸۵۰ میلیارد ریال اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: هتلینگ بیمارستان ۹۰ میلیارد ریال برای بخش کودکان و ۱۳۰ میلیارد ریال نیز برای تامین تجهیزات پزشکی و درمانی در سال جاری هزینه شد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا